När UL inte är helt ok...
idag var jag på ultraljud för att göra detta KUB test de var 4 läkare på rummet (praktikanter också) dom börja göra ultraljudet och jag fick se mitt liv för andra gången men nu mycket tydligare med rörelser och skutt blev alldeles tårögd för de är ju så underbara, efter 5 min sa ena överläkaren DET SER INTE OK UT??????? ja vet inte hur jag reagera faktiskt ja bara fortsatte att titta på bilden sen sa jag va sa du? det ser inte ok ut? vad menar du nu? direkt från att vara den glada 3 barnsmamma vart efter till att få ett chockbesked att det finns vätska runt om fostret som inte ska vara där?? 1000 frågar kommer i mitt huvud samtidigt som ja bara bryter ihop samtidigt som ja tittar på den lilla ängelnvad innebär detta? ja sa de det kan vi inte svara på nu utan du kommer att få göra ett fostervattensprov för att kolla vad som orsakar denna vätska runt om barnet, vad ska man svara i en sådan situation ja sa bara ok med tårar på kinden för ja fatta att detta var en allvarlig situation som med högsta sannolikhet leder till abort för att barnet inte kommer att leva graviditeten ut, MEN de finns liten chans ändå svarar de sen.
nu sitter ja och huvudet bara snurrar av tankar första tanken man får VARFÖR HÄNDER DETTA JUST MIG? jag har 2 friska barn varför ska inte deras syster el bror få vara detsamma, fostret finns inga fel på, allt ser bra ut enligt ul bilderna, förutom denna vätska runt om fostret som orsakar stor oro, ja vet inte vad man ska säga i denna situation och ja ska gör fvp på tisdag en evighet dit och sedan vänta också på besked, och sedan få ta de jobbigaste beslutet, just nu sitter man och bara tänker på hur allvarligt de är man vill bara veta nu vad som är fel och varför denna vätska har kommit........finns de någon annan som har haft samma situation??? vad sluta de med? de är mer än bara jobbigt att sitta i ovisshet.....men bara vänta och se vad som sker jag förstår er alla hur ni känner som upplevt detta själva!