• mymling

När UL inte är helt ok...

Vilka markörer hittades på din pojke? Vår bebis har för korta lårben och vi ska på återbesök på måndag för att se hur det utvecklas. Vi kommer gå vidare med fvp om det behövs.

• mymling

Jag och min sambo har beslutat att om fvp ger ett negativt besked avbryter vi graviditeten, jag hoppas slippa påhopp angående detta. Beslutet är rätt för oss. Jag är i vecka 18 och ska tillbaka på ul nu på måndag!

• mymling

Twomore, är lite osäker på vad du menar med risk men är det kub-testet du menar så fick vi resultatet 1:20 000 så risken ska vara mkt låg. Vad det gäller vår bebis korta lårben så har min bror och min pappa väldigt korta ben i förhållande till sin längd. Brorsan är 2 meter lång och har samma benlängd på byxor som jag (som är 175)! Sambon är ganska kort och dom är korta i hans familj också så jag hoppas att det är rent genetiskt.

• mymling

Nervös inför i morgon... Sambon har dessutom blivit magsjuk så jag kommer antagligen få åka själv :(! Fy, låt allt se bra ut!

• mymling

Tack för tummar! Det är inte säkert att jag behöver göra fvp, i och med att bebis låg så knöligt sist så kommer de först att försöka mäta honom/henne igen och förhoppningsvis hamnar måtten inom ramarna den här gången :)! Om inte så går vi vidare med fvp.

• mymling

Bebis var perfekt och fick en stor ok-stämpel på rumpan!! :)

• mymling

Tack allesammans! Hänger gärna kvar i tråden om jag får så jag kan följa er och era bebisar!

• mymling
    tindistar skrev 2012-01-10 18:38:02 följande:
    Usch är nervös för ul imorgon. Hoppas att de såg fel förra veckan och att inget är fel med bebisen.

Håller alla tummar för att du får goda nyheter!!
  • mymling
    snart2 skrev 2012-01-13 01:01:02 följande:
    Hejsan ! Någon som vart om samma ? VA i v: 16+4 skulle på rul idag torsdag den 12e och vid ultrljudet syntes inget stort utan något riktigt litet , en krabat på ca 6 cm och blev tillbaka flyttad 5 veckor nästan alltså vecka 11+6. vecka 12 fredag den 13 ! Någon som vart med om detta ? Bm kunde inte säga vrf detta hänt å det skulle kunar blivit så fel i mensen och uträkningar ! Kan det vara så att barnet är tillväxt hämmat ? Ska till aka den 27 feb . På rul å se om bebis växt så som den ska !? Alltså om den ligger normalt för den veckan som jag är i då , alltså efter detta rul ! Någon ? Erfarenhet ? Jobbat som bm ? Snälla ? Har sådan skräck i mig :/

Ta det inte på fel sätt nu men hur kommer det sig att du fick göra rul så tidigt? Här får man inte göra det förrän runt v 18-19. Lite nyfiken bara! :)
  • mymling

Ok, det var alltså inte rul = rutin ultraljud utan ett vanligt ultraljud för att kolla så allt var bra?

• mymling
    Insanejane77 skrev 2012-01-30 14:40:31 följande:
    Idag fick jag ett fruktansvärt besked. Har inte känt min lilla röra sig i magen igår och inte idag heller, vad jag än gjorde. Det visar sig att hon tyvärr avlidit och jag kommer inte att bli mamma om två veckor som planerat. I morgon bitti ska dom operera ut henne men tills dess får jag sitta här med hennes lik inuti mig. Vet inte om jag kommer vara i tråden så mycket mera, känns jävligt svart allting nu. Tack iaf för all support och lycka till med era resterande graviditeter.

Lider med dig och skickar massor med styrkekramar!
Svar på tråden När UL inte är helt ok...