När UL inte är helt ok...
Vilka markörer hittades på din pojke? Vår bebis har för korta lårben och vi ska på återbesök på måndag för att se hur det utvecklas. Vi kommer gå vidare med fvp om det behövs.
Vilka markörer hittades på din pojke? Vår bebis har för korta lårben och vi ska på återbesök på måndag för att se hur det utvecklas. Vi kommer gå vidare med fvp om det behövs.
Jag och min sambo har beslutat att om fvp ger ett negativt besked avbryter vi graviditeten, jag hoppas slippa påhopp angående detta. Beslutet är rätt för oss. Jag är i vecka 18 och ska tillbaka på ul nu på måndag!
Twomore, är lite osäker på vad du menar med risk men är det kub-testet du menar så fick vi resultatet 1:20 000 så risken ska vara mkt låg. Vad det gäller vår bebis korta lårben så har min bror och min pappa väldigt korta ben i förhållande till sin längd. Brorsan är 2 meter lång och har samma benlängd på byxor som jag (som är 175)! Sambon är ganska kort och dom är korta i hans familj också så jag hoppas att det är rent genetiskt.
Nervös inför i morgon... Sambon har dessutom blivit magsjuk så jag kommer antagligen få åka själv :(! Fy, låt allt se bra ut!
Tack för tummar! Det är inte säkert att jag behöver göra fvp, i och med att bebis låg så knöligt sist så kommer de först att försöka mäta honom/henne igen och förhoppningsvis hamnar måtten inom ramarna den här gången :)! Om inte så går vi vidare med fvp.
Bebis var perfekt och fick en stor ok-stämpel på rumpan!! :)
Tack allesammans! Hänger gärna kvar i tråden om jag får så jag kan följa er och era bebisar!
Kul med alla goda nyheter!
Ok, det var alltså inte rul = rutin ultraljud utan ett vanligt ultraljud för att kolla så allt var bra?
Ok, då förstår jag :)!