Inlägg från: Vaniljsemlan |Visa alla inlägg
  • Vaniljsemlan

25 000kr för 2 veckor i Florida. Inte så dyrt

Hur var resan? Jag har tittat närmare på kostnaderna för vår familj att åka till Florida under juni nästa år. Flyg kostar 7000 kr per person, hotell ca 10 000 kr (medelklass, men trevligt), bilhyra plus bensin 5000 kr, entréer till allt möjligt ca 8000 kr, leverne 1000 kr per dag och shopping xxxx. Alla summor är uppskattningar förutom flyg. Jag känner att Florida är DYRT! Jag bli tveksam till allt... :-/ Hur var din resa?

• Vaniljsemlan

Jag trodde att ni hade varit i Orlando. Jag kan tänka mig att det är lite mindre dyrt på andra ställen. Berätta varför Florida är så bra, om du vill. Jag har fått för mig att Orlando är plastigt, dyrt och ger så mycket intryck att det är som att titta på en OS invigning som aldrig tar slut. Jag håller dock med om att USA är riktigt bra. Jag känner mig beroende av N. Y

• Vaniljsemlan

Haha... Jag förstår dig! Men en grej till. Klimatet. Är juni VARMT, alltså kvävande varmt?

• Vaniljsemlan
    Virriga Vera skrev 2012-08-12 21:11:14 följande:
    Florida är billigt och speciellt Orlando. Vi betalar aldrig mer än 300-400:-natten för våra hotell i Orlando, och då har vi bott centralt aldrig mer än 1 kvarter från International Drive. Men om man väljer att bo på Disney så blir det med en gång dyrare. Vi kommer att åka tillbaka nästa år och då på 3 veckor. Vi har inte planerat mer än att tillbringa några dagar i Daytona. Så vi har hela vintern på oss att planera hela resan och boka boende. Det enda vi bokat ännu är flyget och det var ovanligt dyrt, men det kan bero på att vi åker hem påskafton, för det var den biljetten som var dyrast.

Kan du tipsa mig om hotell? Kanske andra tips också?
Svar på tråden 25 000kr för 2 veckor i Florida. Inte så dyrt