• Fidelis ad urnam

25 000kr för 2 veckor i Florida. Inte så dyrt

Vi åker till Florida i Juni och jag tänkte delge er våra totala kostnader för den resan, så att ni får se att det inte är överdrivet dyrt att åka till USA (om du nu trodde det menar jag).

Vi kommer inklusive flyg, hotell/motell för 14 dagars tid (tre orter), bensin (högt räknat), biljetter till Animal Kingdom, parkering för dagen vi spenderar på Animal Kingdom, tåg till och från Arlanda och hyrbil för 14 dagar i USA betalar strax under 25 000kr (räknad på högre dollarkurs än vad det är nu, högre bensinkostnad i USA än vad det är nu och högre bensinförbrukning på bilen än vad det är). 

Planen är att bila från Fort Lauderdale till Orlando, Orlando till Key West och sedan tilbaks till Fort Lauderdale. 

Det som tillkommer för oss är mat (vi har frukost på alla motell/hotell) och shopping.

När vi reser är upplevelsen viktigare än lyx så vi bor på enkla, men absolut inte de enklaste, hotell/B&B/motell. Vi hyr inte heller den minsta och billigaste bilen. 

12 500kr per person för två veckor är inte dyrt för det man får.
    Så att ni vet. 

• Svar på tråden 25 000kr för 2 veckor i Florida. Inte så dyrt
  • Viggo och pyrets mamma

Vilket flygbolag åker ni med och vilken vecka?? Är själv helt hooked på USA och längtar tillbaka som en tok. Har varit där 2 ggr men vill tillbaka så fort nya bebisen blivit tillräckligt stor för att vi ska orka ta oss an en så lång flygresa. Själva har vi vänner och familj därborta som vi kan bo hos, så den biten är inga problem för oss. Vi behöver bara flygbiljetter och hyrbil. Men när jag kollade för bara ett par dagar sen på sommarbiljetter så skulle vi få betala 28.000 drygt bara för flygbiljetterna. Kollade då på flygstolen.se.

-Mammas älskling 080425- - Lillgroda BF 120601-
  • Fidelis ad urnam
    Viggo och pyrets mamma skrev 2012-01-05 09:56:22 följande:
    Vilket flygbolag åker ni med och vilken vecka?? Är själv helt hooked på USA och längtar tillbaka som en tok. Har varit där 2 ggr men vill tillbaka så fort nya bebisen blivit tillräckligt stor för att vi ska orka ta oss an en så lång flygresa. Själva har vi vänner och familj därborta som vi kan bo hos, så den biten är inga problem för oss. Vi behöver bara flygbiljetter och hyrbil. Men när jag kollade för bara ett par dagar sen på sommarbiljetter så skulle vi få betala 28.000 drygt bara för flygbiljetterna. Kollade då på flygstolen.se.
    Vi flyger med airberlin och åker den 12 juni, flyger hem den 26 juni. 
    Men då är vi bara två personer också, alltså inga barn. 
  • Mummy

När vi åkte för två år sedan betalade vi ca 27.000 för två personer. Då ingick;
    Flyg t/r till Memphis
    Flyg Memphis-Las Vegas

Flyg Las Vegas- San Fransisco
    Flyg SF-Memphis
    Hyrbil i alla städer samt boende      

• Fidelis ad urnam
    Mummy skrev 2012-01-05 10:02:24 följande:
    När vi åkte för två år sedan betalade vi ca 27.000 för två personer. Då ingick;
    Flyg t/r till Memphis
    Flyg Memphis-Las Vegas

Flyg Las Vegas- San Fransisco
    Flyg SF-Memphis
    Hyrbil i alla städer samt boende      
    Ja du ser. För hur lång period?

• Mummy

Glömde skriva, två veckor. Väl investerade pengar

• Binegar

Jag älskar folk som utstrålar "titta vad jag har råd med, (vi har tagit lån, men det vet inte ni,) för vi har mer pengar än er"-andan. Utan att säga det rakt ut. Själv skulle jag aldrig lägga så mycket pengar på en resa.

• Fidelis ad urnam
    Binegar skrev 2012-01-05 10:04:13 följande:
    Jag älskar folk som utstrålar "titta vad jag har råd med, (vi har tagit lån, men det vet inte ni,) för vi har mer pengar än er"-andan. Utan att säga det rakt ut. Själv skulle jag aldrig lägga så mycket pengar på en resa.
    Vi har inte tagit några lån.
    För oss är resandet ett stort intresse, så därför lägger vi pengar på det. Men vi vill inte lägga hur mycket som helst heller. Därför är jag nöjd med det pris vi fick ihop denna gång.

• Maniac

Ts har ni tagit ett bilpaket? Låter som samma resa en vän till mig gjorde, men minns inte namnet nu! :( (swanson eller nått sånt)dom va 3 pers och kalaset gick på 60.000 kr, detta va för 3 årsen, vet inte vad dollarn stod i då!

Samma familj va i USA i sommras, Miami, 2 pers 16000 med flyg och boende för 1 vecka! Ska man till USA ska man passa på när dollarn är låg ;)

• felix le chat

Florida är billigt "off-season"  Gissar på att biljetterna kostar drygt 5.000 kr/st

Så 7.000 kr per pers för 14 dagar låter rimligt.

• Fidelis ad urnam
    Maniac skrev 2012-01-05 10:15:51 följande:
    Ts har ni tagit ett bilpaket? Låter som samma resa en vän till mig gjorde, men minns inte namnet nu! :( (swanson eller nått sånt)dom va 3 pers och kalaset gick på 60.000 kr, detta va för 3 årsen, vet inte vad dollarn stod i då!

Samma familj va i USA i sommras, Miami, 2 pers 16000 med flyg och boende för 1 vecka! Ska man till USA ska man passa på när dollarn är låg ;)
    Nej jag bokar alltid alla delar för sig på egen hand. Det blir billigare så
    Vi har rest både när dollarn har varit högre och när den har varit låg och har alltid sett till att komma billigt undan utan att bo på dåliga ställen osv.
Svar på tråden 25 000kr för 2 veckor i Florida. Inte så dyrt