Inlägg från: Viggo och pyrets mamma |Visa alla inlägg
  • Viggo och pyrets mamma

25 000kr för 2 veckor i Florida. Inte så dyrt

Vilket flygbolag åker ni med och vilken vecka?? Är själv helt hooked på USA och längtar tillbaka som en tok. Har varit där 2 ggr men vill tillbaka så fort nya bebisen blivit tillräckligt stor för att vi ska orka ta oss an en så lång flygresa. Själva har vi vänner och familj därborta som vi kan bo hos, så den biten är inga problem för oss. Vi behöver bara flygbiljetter och hyrbil. Men när jag kollade för bara ett par dagar sen på sommarbiljetter så skulle vi få betala 28.000 drygt bara för flygbiljetterna. Kollade då på flygstolen.se.

-Mammas älskling 080425- - Lillgroda BF 120601-
  • Viggo och pyrets mamma
    Binegar skrev 2012-01-05 10:04:13 följande:
    Jag älskar folk som utstrålar "titta vad jag har råd med, (vi har tagit lån, men det vet inte ni,) för vi har mer pengar än er"-andan. Utan att säga det rakt ut. Själv skulle jag aldrig lägga så mycket pengar på en resa.
    Fast å andra sidan så vet inte du om kanske både TS och jag med min familj för den delen drar in på något annat under året för att resande är just ett stort intresse och då prioriterar vi helt enkelt att lägga de pengarna på flygbiljetter istället för på ny TV eller senaste bilen.....
    Sen behöver det inte alls vara dyrare att åka till andra sidan jorden än att åka på en veckas charter med all inclusive, vi åkte billigare till USA i 3 veckor än vad 1 veckas charter hade kostat oss när vi åkte till LA när sonen var 8 mnd. 
  • Viggo och pyrets mamma
    Fidelis ad urnam skrev 2012-01-05 13:24:02 följande:
    Precis.
    Alla har vi olika intressen. Jag och maken kan inte förstå hur man kan spendera hundratals kronor på krogen en till två dagar i veckan (inträde, garderob, drinkar osv osv). Det är inte ett nöje för våran del. Däremot så älskar vi att resa. 
    Håller fullständigt med dig! Hoppas ni får en fantastisk resa, och neeeej då jag är INTE avundsjuk ;)
Svar på tråden 25 000kr för 2 veckor i Florida. Inte så dyrt