Jisa skrev 2012-01-15 22:22:40 följande:
Tusen tack för ditt svar!
Anledningen till varför hon var nöjd var för att jag hade fruktansvörd hjärtklappning. Hon menade att jag inte skulle öka levaxinet ytterligare eftersom det skulle förvärra min hjärtklappning.
Just mina synbesvär har ingen läkare(som jag träffat) hört talas om, och överläkare som pratade med mig efter magnetröntgen menade att de inte kunde ha någon koppling till min sköldkörtel. Nu väntar jag på remiss till ögonläkare.
Du verkar kunnig så jag är fräck och ställer en till fråga. Jag har även problem med att jag är så otroligt trög. Det känns som att inget i huvudet hänger med. Mina ögon fastnar hela tiden på saker som jag tittar på och jag får verkligen anstränga mig för att flytta fokus. Helst skulle jag vilja sitta i en fåtölj hela dagen och glo rätt in i väggen, så trött är jag. Men med en 1,5 åring är det tyvärr omöjligt :)
Mitt TSH var dessutom för några år sen uppe i 27 men då mådde jag inte alls såhär dåligt. Men det kanske är lite olika hur man mår. Jag är orolig för att jag ska vara allvarligt sjuk den här gången, att det är något annat än sköldkörteln som får mig att må såhär dåligt. Men läkarna hittar inget konstigt på röntgen och blodprover.
Jag skulle kunna skriva en bok med alla mina symptom. Läkaren har tom antytt att jag är hypokondrisk, det känns sådär faktiskt.
Jag har också fått höra att jag är hypokondrisk. Som själv sjukvårdspersonal kan jag ha en liiiten förståelse för att läkare ibland ställer den "diagnosen". Vården vimlar kanske inte av det, men trots allt så möter läkare en del patienter som "vill" vara sjuka och hittar på symtom. Så med vår diffusa sjukdomsbild så hamnar man i det facket om man träfffar på fel läkare....MEN genom att överbevisa, alt byta doktor, så ska du ju få rätt hjälp:
Jag kan ju inte sitta här och säga att det inte är nåt annat, MEN det första som bör göras är ju att höja ditt Levaxin!!!! Högst troligt kommer den att hjälpa den tröga biten av dig också, glasbubblan spricker
Men det kan också krävas lite tillskott av T3 (det gjorde det för mig).
Men berätta mer om hjärtklappningen. Slår hjärtat fort? Eller är det mer att det slår hårt?