Inlägg från: Scream2 |Visa alla inlägg
  • Scream2

Hypotyreos tråden!

En medlemstråd för folk med konstaterad hypotyreos alt behöver hjälp att få en diagnos.

Här pratar vi om hypotyreos, om värden, om behandling, tipsar om ex bra läkare, alternativ vård och behandling, konsttillskott osv. Relaterade åkommor osv.

Men vi pratar inte om graviditet, inte om hypertyreos. Det är ämnen som är så stora att de behöver egna trådar.

Välkommen hit och jag hoppas på god stämning och respekt för trådens inriktning!      

• Svar på tråden Hypotyreos tråden!
  • Scream2

Jag har haft diagnosen i 4-5 år. Tack vare en grym doktor som lät mig testa Levaxin trots TSH på 2,2 och normalt T4. Men det tog ju tid att må bättre och på vägen har jag mött på en del bakslag, oinsatta läkare och även ett par rent gudomliga!
    Idag äter jag även Liothyorin.
    Jag är även sjuksköterska och det gör ju att jag kanske ibland lite lättare kan ta till mig info och även förstå hur läkare resonerar (fast inte alltid).
    Känner mig mao ganska väl insatt i ämnet hypo och främst då när det gäller att få diagnos fast doktorn tycker värdena är "bra".
    Vi måste få upp ögonen hos alla, ett TSH över 2,5 med symtom SKA behandlas hos de flesta, nu år många antidepp medicin istället...vansinnigt!    

• Scream2

Hjälper gärna folk med hypotyreosproblem att hitta rätt. Om du tror du har men läkaren säger att proverna är bra, om du har diagnos men inte mår bra ändå...dock inte graviditetsrelaterade saker då det ligger utanför mitt kunskapsoch intresse område!

• Scream2
    Mandy1981 skrev 2012-01-06 15:48:20 följande:
    kul att du satt upp en tråd om det. ska fråga om mina provsvar på måndag. jag kommer inte ihåg värdet hon sa. skulle vara kul att få en diagnos samt att hinna bli bättre innan jag börjar jobba.