Hypotyreos tråden!
känns bra hopplöst nu, vc ringde idag efter att jag bad om det, jag förklarade för läkaren allt vi pratat om här, angående referensvärde mm, men inget hjälpte
- jag bad om vi kan ta om prover och tillägger T3 mm som inte togs första gången
svar: nej det behövs inte, värden var bra, trots att jag påpeka att det inte stämmer
- jag sa att jag redan som barn låg vid gränsen, att jag redan har en autoimmun sjukdom och att vi har hypo i släkten
svar: jag då ska man ta prover lite regelbunden, typ var 3dje år !!!!!
- jag bad om remiss till ortopeden för handen och foten eftersom symtomen har inte förbättras nåt sen september
Svar: foten är bara överbelastning, trots att jag påpekade att symtomen finns sen september trots mycket vila och stödbandage dygnet runt, och angående handen så får vi invänta svaret ifrån nervundersökningen (ja, men den är först i februari, seeen om det visar nåt skickar de remiss till ortopeden och seeen får jag vänta typ 3 månader tills jag får en tid och seeen om jag har tur öppnar dem karpaltunneln och seeen måste jag återhämta mig och jag måste söka jobb och börjar jobba 1/6 efter mammaledigheten
jag bad om remiss till en endokrinolog
svar: nej värden var bra och det är det vi går efter
Det här var nu den 3dje läkare jag gick till och har fortfarande ingen hjälp, det enda man hör är, naja men med sköldkörteln är det ju sååå diffusa symtom, det kan också vara utbränd, överbelastning, nedstämd mm. Då sa jag, är det inte bättre att låta mig testa levaxin, istället för att pumpa full mig med smärtstillande och diklo, hade jag inte ammat hade hon säkert oxå gett mig antidepp.
Även att hjärtklappningen har kommit tillbaks sen en vecka, hjälpte inte. Jag pratar bara mot väggar och vet inte längre vad jag ska göra, måste börja söka jobb men vet varken vad jag klarar av, eftersom jag knappt kan gå eller använda handen på morgonen eller vem som ska anställa mig Är jätte orolig, är ensamstående och kan bara jobba dagtid, känns som att tiden bara rinner iväg och att jag istället för att jobba igen blir långtidssjukskriven, är så orolig inför framtiden, bara för att läkarna skiter i mig!!!!
HJÄLP!!!!