Inlägg från: Hellan1 |Visa alla inlägg
  • Hellan1

Storhandlingen avklarad till resan...

Hej Mamma 7412!
    Oj vilka svåra val ni utsatts för. Tuvärr är livet inte alltid rättvist. Men jag tycker att ni resonerar så klokt ang eran son. Det är verkligen inte lätt. Du skriver att du gärna vill ha tips. Det kanske är mest praktiska tips inför resan men jag vill även ge några andra tips till dej och andra som ska adoptera.
    Jag är nämligen själv adopterad och försöker nu hitta mina rötter vilket är jätte svårt pga att jag 1. kommer från Iran och dom är veldigt "hemliga" . 2. Det finns inget namn på min biologiska mamma eller någon släckting. mm

Så mitt råd till Dej/er som ska eller funderar på att adoptera: Ta reda på så mycket fakta som ni bara kan om barnet. Gatunamn om det blivit hittat på gatan. All information som går att få. Tel nr, det bästa: Namn på biologiska föräldrar eller släcktingar. Kort är oxå viktigt om det finns, även namn på dom som jobbar på barnhemmet. Ja, istort sätt allt som man kan behöva för att söka sina rötter om än så är om 20år.
    Ville bara tipsa om det så att möjligheten finns om barnet skulle vilja söka någon gång. Jag tror att ni kommer bli en kanon bra familj till era barn. Så jag hoppas att jag inte sårat med mitt råd utan att du tar det som ett bra tips.
    Tycker oxå att du och din son köpt jättebra saker att ta med sig.  Lycka till på resan! Mvh Hellan1 

• Hellan1

Hej mamma 7412!
    Ang namnet på eran dotter kolla upp det. fråga på barnhemmet och läs alla pappren noga! Jag fick mitt namn tilldelat av myndigheterna sägs det. Och myndigheterna är våran motsvarighet till socialtjänsten. Detta va ju Iran så jag vet ju inte riktigt hur det är i Indien.  Men det kan du nog få reda på om du lyckas få reda på hur hon kom till barnhemmet. Jag önskar er all lycka iallafall! Kram 

Svar på tråden Storhandlingen avklarad till resan...