Storhandlingen avklarad till resan...
Har storhandlat med storebror idag:
Till barnen på barnhemmet: färgpennor, kritor, tuschpennor, papper, målaböcker, såpbubblor, kavel mm till playdoo, plastad frotte. Storebror ska komplettera med bilar, tyckte att det var för mycket tjejsaker.
Tror ni att de använder tandkräm och tandborstar så man ska köpa till det?
Till de vuxna: olika tvålar, duschcremer, body butter mm. Ska sedan komplettera med läsglasögon i olika styrkor.
Till oss: handsprit i massor (även i servettvarianten), våtservetter, haklappar, nappar, nappflaska av typen mugghållare (hon är ju 1,5 år nu).
Kompletterar sedan med: vätskeersättning till vuxna och barn, katrinplommonpure...
Vad kan vi ha glömt????
Storebror är väldigt engagerad i förberedelserna, vem vet han kanske ändrar sig och går med på att följa med och ta sprutorna. Men vi får i så fall tänka om en hel del, hans läkare har avrått oss från att ta med honom pga hans stora ätproblem. Jag är väldigt kluven i frågan om han ska med eller inte. Det känns samtidigt väldigt jobbigt att behöva lämna honom hemma! Jag har inte varit ifrån honom mer än två nätter tidigare...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-04 10:33
Just det...
Det är Indien vi ska till, Kolgata! Vi har inte fått RB ännu, men nu börjar det krypa i kroppen. Efter sex års köande och längtande så känns det dags att flytta in de gamla bebisgrejerna i huset igen.
Tackar för era tips, jag skriver upp dem i min planeringsbok inför resan så jag inte glömmer något.
Så bara fortsätt att ge förslag!