Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Liafiaa inte behöver du skämmas i det här sällskapet! Det är ju så att vissa veckor då är det annat som måste prioriteras än ett skinande hem.

• Luktärten

Gårdagens tvätt vikt och inlagd. Sängarna är urrivna för byte av lakan, så dagens första maskin går. Köket är undanplockat, likaså badrum och allrum. Barnen har varit jätteduktiga och hjälpt till. Ger dom ett uppdrag och när det är klart får de ta en godisbit och lägga i sin lördagsskål. Muta kallas det visst.... Men är det lördag så är det Mannen springer runt med dammsugaren men han behöver jag inte muta för han snaskar godis ändå

Hade planerat skidåkning idag men på jobbet har de skrämt upp mig att det skulle bli så dåligt väder idag, så jag la ner planerna. Men tittar jag ut är det perfekt skidåkarväder. Ja, ja, får bli imorgon istället om vädret håller i sig.

• Luktärten

Klart du kan Chianti! En kort stund varje dag för att hålla efter och Decluttring när den där extratiden finns.

• Luktärten

Lattor, instämmer med Pallas. Jättekul med bilder och vilken skillnad sen!

Här är det nu nybäddat med rent i alla sängar. Efter ett par haverier är också barnens rum start städade. Har även Decluttrat min nattsuksbord. Nu är det bara en garderob kvar sen har jag Decluttrat sovrummet klart. Det har visserligen tagit en månad men utan det här tråden hade ingenting varit gjort.

• Luktärten

Lämna all disk till imorgonbitti eller gå ner, tömma maskinen och fylla på nytt? Det är frågan. Vet visserligen det rätta svaret, men jisses vad jobbigt.

• Luktärten

Här är en till som har "projekt garderob" på gång. Men My god vad grejer jag lyckats pressa in där... Kommer nog ta hela dagen detta om jag inte får arbeta ostört.

Barnen har inte kommenterat förändringen här hemma. De är också ganska bortskämda, hönsmamman har väl curlat lite för mycket kanske. Jag tycker annars att det fungerar ganska bra med att ge barnen små uppdrag. Tex plocka upp 10 saker från golvet, plocka undan 5 röda saker, plocka undan 10 saker som börjar på B osv.

N

• Luktärten

HäxanSurtant hade samma problem med underkläder, fanns helt enkelt inget att sätta på sig på morgonen. Fast efter Decluttrandet av byrån så vips fanns det underkläder igen, utan att jag shoppat. Sån härlig känsla!

Alla kläder i garderoben är nu genomgådda och en del provade. 2 utslitna klänningar i sopen och 2 kjolar att skänka bort blev resultatet. Nu är det bara resten kvar....

Kan dock konstatera att andelen kläder var i minoritet av allt som fanns därinne.

• Luktärten

Jag får också passa på och önska alla nya välkomna i tråden!

Garderoben är jättefin nu, tyvärr inte lika fint utanför... Där står allt som i fortsättningen INTE ska bo där. Frågan är bara var det ska få flytta. Men det problemet får lösas i morgon.

Hittade massor med teckningar från barnen när de var mindre. Skulle vilja göra något med dem mer än att ha dem i en kartong men jag vet inte vad. Tips någon? Jag Decluttrade iaf bland dem och, Gud förlåte mig, kastade en hel papperskasse men diverse kreationer.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!