Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Har småplockat lite här hemma. Röjt det värsta i grovköket och nu ska jag ta mig an köket. En maskin tvätt ska jag ladda också innan det blir en varm dusch. Sen blir det soffläge resten av kvällen. Så himla trööööött.

• Luktärten

Vad kul att det är flertalet nya som hittat till tråden! Välkomna!

Här har inte blivit så mycket gjort i helgen. Igår var vi flytthjälp och idag har det vackra vädret prioriterats. Haft en alldeles underbar dag på sjön! Hade det varit i mitt gamla liv hade jag haft panik för att jag inte var hemma och städade istället. Nu njöt jag för här hemma ser det faktiskt helt OK ut tack vare Fly Ladys små tips.

En byrå efter min gammelfarmor har fått flyttat in hit idag. Blir perfekt med lite mer förvaring. Linneskåpet som är överfullt ska Decluttras och bordsdukarna ska få flytta in i nygamla byrån.

• Luktärten

Pallas det lät inget vidare. Hoppas det är enkelt åtgärdat och att försäkringen täcker.

• Luktärten

Så nu är Sinken Shinad. Tack TV4-reklamen för det Såg ut som en tornado dragit fram efter att mannen bakade i eftermiddags.

Inte lika kul att städa efter andra men det känns skönt att det är gjort inför imorgon. Nu hör jag att han är nere och dukar inför frukosten i morgonen, så det blev pay back på direkten.

• Luktärten

Jisses SpckerStinn nu är jag också stressad!!! Jag håller fortfarande på med Baby Steppandet och Decluttrandet. En del av sakerna du nämnde har jag aldrig hört talas om .WBH errend-day och Crock pot vad är det?

• Luktärten

Halloj tjejer, läser ikapp. Om ni visste vad underhållande det är att läsa allt ni skriver!

SockerStinn: Helt underbart fin tårta!
    Pallas: du imponerar på mig med ditt donande!

Mitt tips när det gäller matlista är att gå in på ICAs hemsida och söka recept. Finns bla en kryssruta om max 20 min. Det tycker jag är perfekt till vardags. Sen kan ju tex söka på en fisk, en kött, en kyckling, en veg. osv.

• Luktärten

Äntligen fredag Började inte så bra för innan vi hunnit innanför dörren hade kidsen rykt ihop. Sen gick ilskan över mig och allt var visst mitt fel. Ja, ja nu är vi iaf sams allihopa och har anvjutit en gourmetmiddag bestående av tacos

Känner igen det där med att inte släppa allt man har för händerna utan ist gå med det till sin rätta plats direkt alt kasta.

I helgen har jag som mål att Decluttra klart sovrummet. Har mitt nattduksbord och en garderob kvar. Garderoben är det inte så mycket kläder i men däremot en massa annan skit som ska flyttas någonstans sär det hör bättre hemma. Nästa rum att Decluttra ska bli allrummet. Känner att jag måste ha ett rum som går relativt snabbt för att få lite tempo på det hela.

Har funderat lite, hur gör ni med er parters saker? Decluttrar ni åt dem också? Tänker på sovrummet där jag snart har rensat ut bland alla mina saker men där då Mannens saker, mest kläder verkligen skulle behöva Decluttras.

• Luktärten

SockerStinn, lite kvinnlig list så ska vi nog få dom att Decluttra sina saker. Jag är enormt sugen att decluttra massa gamla saker som är hans och som han tycker och tror kan vara bra att ha. Men det känns inte riktigt OK att göra det.

• Luktärten

Här är köket undanplockat, ny duk och årets första tulpaner på bordet.
    Gårdagens tvätt är vikt och dagens andra maskin går.

Skulle egentligen sitta framför TVn och fredagsmysa med barnen men de är så otrevliga ikväll så jag har ingen lust. Tror jag tar mig en varm dusch så kanske jag känner mig på bättre humör sen.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!