Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Hej allihop, gamla och nya.
Det har stått lite still här eller alltså de små sakerna med diskbänk och sånt flyter och de flyter så bra att jag inte ens reflekterar längre över att jag gör det, måste ju vara av godo
Nå igår fick jag ner den sista garderoben från ovan våningen, så inga mer ursäkter. Om jag får någon att hålla åt mig så tänkte jag såga hyllplan i helgen.
Skulle köpt en ny soffa i måndag, så jag slaktade min gamla, och efter det har jag inte hört ett ord från säljaren, zipp nada, så vi har levt utan soffa sen i måndags. Men min fd svärmor, som är en helt fantastisk kvinna ringde och gav mig en, som hon har i förrådet, så den skall jag till gbg och hämta imorgon OCH som jag längtar.
Men detta med soffbrist, är vad som gjorde att jag fick ner sista garderoben, för de blev lite mer plats där uppe då .
Så nu måste jag bara rensa allt annat.
Det är så mkt små saker som börjar falla på plats här, alla delar av livet påverkar ju varandra eller så är det för mig, men dessa små städ rutiner har hjälpt mig skaffa bättre kvällsrutiner gällande nattning av barn OCH det tackar jag er alla för) jag äter bättre, inte alltid, men oftare också av godo.
Om jag får tömt, röjt och slängt som jag tänkt till det blir sommar, så skall jag måla och tapetsera om, blir nog med målning än tapet dock, för färg är lättare att torka av och även om mitt barn inte målar på väggar så umgås ju vi med andra små ligister som inte missar en chans till det, igår hade vi en tvååring här som tydligen inte tyckte tapeten i vardagsrummet skulle sitta på väggen utan låg finare i små bitar i trappan
Nå tack alla för inspirationen och för att man får insikt och kan le åt att de finns fler stökiga personer än en själv, bollande och tips och råd.