Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
All ork har runnit ur mig. Tror jag är på väg att bli förkyld. Känner mig riktigt stolt över att ha bäddat sängen, duschat, klätt mig, fixat håret och sminket mig. Fixat iordning barnen, hållit diskhon ren och kört igång en tvätt. Hur jag ska orka hänga upp tvätten blir ett senare bekymmer. Och ta mig till simskola! Tur lunchen står lagad och klar i kylen, nödreserver i frysen är ett måste för att få mat var dag! Slutrensat för denna vecka skulle jag tro.
Jag tycker det är riktigt roligt att rensa nu, verkligen kommit in i det. Men sen då? Babysteppandet slutar liksom där, efter dagliga rutiner och rensande. Steget sen till zoner och vecko-städningen får man sen själv komma in i. Jag har rensat lite ojämt nu, så något rum är färdigt och andra inte påbörjade, något gjort 1/3 osv. Tänkte när januari är över fortsätta enl zonerna och köra städ-dag på måndag och sen rensa i de rum som inte är färdiga och de dagar zonen är i en färdigrensat rum städa där enl schemat ist. Låter det vettigt? Kan ju tillägga att enbart hall, tvättstuga och badrum är färdigrensade.
Sen har jag verkligen kommit in i controljournal-skrivandet. Börjar få koll över veckan, och har börjat lista egna saker att göra under "anti-fördröjar-dagen" (onsdager enl. fly-lady) Sätta upp hyllor och tavor, rengöra bakom spisen, skura garagedörren osv. Har inte hittat någon snygg A5-pärm än dock, har inte kommit ut i någon bokhandel och letat än. någon som vet bra sidor på nätet där man kan hitta sånt?
Dags att kolla vad man ska göra på fredagar!