Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Jaha, så var det snart advent. Lika underbart varje år! Men det händer något konstigt varje gång. Jag blir helt personlighets-förändrad!!!!!
Jag är egentligen snudd på minimalist och älskar att ha det avskalat omkring mig (lättare att städa är det också). Jag köper sällan nya saker, om det inte gäller någon form av förvaring som gör hemmet ännu mer lättstädat.
Men i mitten på november händer något nästan magiskt. Ur min minimalistiska person hoppar det ut en fullkomlig julsaks-frossare. Som någon slags alien!
Jag blir helt knasig, kan inte motstå minsta lilla tomte. Jag älskar att bygga upp små "världar". I sovrummet har vi snögubbarnas skog, i matrummet tomtarnas kyrka, i datarummet har vi vinterstaden. Alla dessa växer för varje år eftersom jag fyller på med nya figurer och hus hela tiden.
De senaste åren har jag varit besatt av att göra garntomtar. De är så söta och blir verkligen små personligheter. Men var ska jag ha dem alla? Ändå kan jag inte låta bli.
Nu har jag dessutom snöat in på vilka fina girlanger man kan göra av garnbollar. Inte hjälper det att jag fick så fina pompom-makers när jag fyllde år för nu går det ju supersnabbt att göra små fluffiga bollar.
Visserligen tycker jag att det är väldigt skönt att plocka undan alltihop igen efter nyår (och man kan städa ordentligt igen) så det är väl bara att hänga med i den härliga jul-manin i år också.