Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Jag har varit frånvarande länge härifrån men på sistone har jag mer och mer känt hur oredan hemma hänger över mig som en blöt filt. Har peppat mig själv med att läsa olika minimalistbloggar och sånt och har försiktigt börjat rensa bland kläder... Nu har min pappa varit på besök och hjälpt mig rensa endel i källaren och uteförrådet. Det blev en full släpkärra till återvinningen och några kartonger till välgörenhet! Hurra!!!
Jag tror att när nu jag börjar se ljuset i tunneln med all rensning så kommer städningen gå lättare (eller, jag hoppas det i varje fall). För mitt problem med städningen är främst att det jämt ligger saker på fel ställen. Jag tänkte först på att köpa mer förvaring osv men efter stt ha läst rätt mycket på nätet bestämde jag mig för att rensa innan jag försöker organisera. Annars kommer jag troligen organisera och spara sånt som jag egentligen borde göra mig av med.
Varje gång jag rensat ut och kört till återvinning eller second hand känner jag en så positiv energi! Älskar det!
Det är också så inspirerande att läsa om alla andra som rensar och städar tycker jag. För mig som fäster mig vid nästan varenda grej är detta en lång process...