Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

...prioritera på listan och inte det man "borde" göra.

• Ms H
    sholof skrev 2014-02-05 09:26:22 följande:
    yes det stämmer bra. Vi åker uppåt imorgon kväll så på fredag och hela helgen kommer vi invadera er stad med omnejd.
    Har ni snö nu eller ni har också mest slask?
    Det är inget slask, men inga stora mängder snö heller. Var nollgradigt när jag åkte från jobbet vid fem.

Välkomna hit!
  • Ms H
    SockerStinn skrev 2014-02-06 19:47:44 följande:
    Jag har närmre till Elgiganten, 5 för 39:- fick bli ok. Synd bara att de inte hade barngalgar, hört att Biltema har det.
    Jag tittade på Biltemas på nätet. Jag gillar inte färgen. Dessutom tycker jag att de ser alldeles för smala ut, blir det inte konstiga märken i kläderna av dem? Tycker att det brukar bli det av smala galgar.
  • Ms H
    Chianti skrev 2014-02-02 18:06:35 följande:
    Ok tack. Har ingen diskmaskin så jag får snylta en tablett på jobbet imorrn och testa.
    Hur gick det?
  • Ms H
    SockerStinn skrev 2014-02-08 18:37:55 följande:
    Buhuhu, diskmaskinen läcker, så nu står den mitt på golvet (nästintill) i köket. Jag som tänkt laga massa god mat och BAKA imorgon
    Oj, det smittar. Min pajade förra helgen, hade en stor pöl på golvet när jag kom ut i köket och maskinen gick inte att stänga av på annat sätt än att dra ur kontakten.
  • Ms H
    SockerStinn skrev 2014-02-08 19:40:01 följande:
    aj då. Här var det iaf bara ett läckande rör. Så jag hoppas på att få det lagat under morgondagen. Synd bara att jag är så totalt okunnig om sånt här så jag ens inte vet om det går att stänga av vattnet lokalt eller om huvudkranen behöver stängas av. Och vad för rör man behöver osv. Min plan är att fota eländet och ta med till en affär. Vilken vet jag inte dock.
    Du har inte en så där liten av/på som sitter under kranen på diskbänken?
  • Ms H

Veckans minimala insats i zonen: Tömt två lådor i frysen (dvs lagt grejerna på annat ställe i frysen) och tagit ut dem så att de nu står förberedda för rengöring. Vattnat köksblommorna och satt några skott i vatten för förökning. That´s it.

• Ms H

Yta eller dolt... För mig är faktiskt ytan mindre viktig. Är det oreda i skåp, lådor och förråd känner jag mig inte alls lika bra till mods, så hyfsad ordning på det dolda behövs för min harmoni. Ytan "oroar" mig inte alls lika mycket.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!