Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Luktärten skrev 2014-01-05 19:30:45 följande:

Projekt tömma frys och skafferi skulle behövas här med. Vi har vanligtvis matkasse varannan vecka men jag tror jag ska boka av den under januari så ska vi äta av skåpmat istället. Nu blev jag riktigt inspirerad!
    Eller så kör ni matkasse varannan vecka och skåpmat varannan vecka....
  • Ms H
    Luktärten skrev 2014-01-05 19:36:41 följande:
    Det är väl kökszonen vi går in i imorgon, så det passar bra med lite skåpinventering och skriva matsedel för veckan.

Misstänker att vi måste ha mycket fikagäster också för stor del av frysen är full med bakverk.
    Jag har försökt mig på det där med matsedel, men det funkar inte för mig =( En, möjligen två dagar på en vecka lyckas jag hålla mig till den, övriga känner jag inte för att äta eller orkar jag inte laga det jag planerat. Men nu har jag bestämt mig för att försöka bli liiiite duktigare på att äta det jag handlat (eller det som finns hemma sen länge) och slänga lite mindre än jag gjort hittills. Inte för att jag slänger så himla stora mängder, men det kan ju minskas ändå.

Å, fika! Hur långt måste jag åka?
  • Ms H
    Luktärten skrev 2014-01-05 20:17:13 följande:

Inte så långt...Har vi ju konstaterat tidigare.
    Ja just ja... andra sidan pölen

• Ms H

Inser att jag håller på att dra igång för många saker på en gång, skulle behöva bli påmind om hur bra det är med babysteps.

• Ms H
    sholof skrev 2014-01-06 18:38:30 följande:

låter härligt.
    Men just nu, efter jul o nyår o alla kalas o fester så är där äntligen lite plats över i kylen. Jag är glad vi har ett uterum där vi har kunnat förvara en del mat o dryck ;)
    Nästan alla rester är faktiskt borta från vår kyl också...
    Härligt? Nja, lite färsk mat hade ju varit trevligt att ha =)
  • Ms H
    SockerStinn skrev 2014-01-08 21:51:55 följande:
    Kylen rengjord invändigt idag. Välbehövligt precis som alla annan städning jag gjort denna vecka.

Ingen kyla här heller, hoppas den kommer snart så jag får chans att frosta ur frysen. Får börja planera matlista efter vad som är i den nu så det inte är för mycket mat nästa gång det är köks-zon, för har det inte blivit kallt tills dess så tar jag det då ändå. Går ju knappt att få igen facken nu!

Hade velat torka av hyllplanen i kylen varje månad istället för att ta ut och diska en gång om året. Men det är ju hopplöst att få rent med bara trasa på en kall yta. Vad använder ni?
    Kan du inte plocka ut en hylla varje månad, om du tycker att det är viktigt att ta ut dem? Här torkas det med trasa i kylen vid behov, samt ordentligt kanske en gång om året.
  • Ms H

Mompan, först och främst välkommen hit! Ja, både jag och flera andra går då och då igång för hårt. Det är bara att inse, man SKA INTE göra det. Det funkar inte! Vanorna måste verkligen nötas in, en efter en. Sen kommer en svacka, då får man dessutom backa, ta bort några vanor och nöta igen

Däremot kan jag tycka att babystepsen inte är helt optimala, de passar inte riktigt för svenska hem med folk som har ett jobb att gå till. Så man kan anpassa babystepsen lite, UTAN att göra mer än man ska.

Lycka till och välkommen i gänget

• Ms H
    mompan skrev 2014-01-11 11:56:21 följande:
    Tack för det varma välkomnandet! Glad
    (Har inte lärt mig hur citera inlägg här än.)

spökplumpen: Tack för tipset att använda ofärgad genomskinlig fönsterputs! Den flaskan jag har nu får gå i soptunnan även om det tar emot - men gillar den verkligen inte.

Jag har ofta migrän och jag tror att det här att hålla undan hela tiden utan att det tar så mycket tankekraft och energi skulle vara bra för mig. Är ofta däckad i migrän efter ett städrace på flera timmar där jag går ut för hårt. Men med den här tekniken som FLYlady och ni använder så skulle jag undvika det hoppas jag. Vill kunna ha fint hemma OCH ha kul på helgen, inte antingen eller... Kämpar med att ge mig själv återhämtning, sitta ner och ta et lugnt utan att tänka på nästa steg, men det handlar om hela mitt liv och inte bara städningen. Så idag ska jag försöka göra som missan och klappa mig på axeln och fokusera på det jag faktiskt gjort.

Sedan ska jag ha fotbad och ta promenad (snön har kommit hit till mig äntligen!!!).
    Citera gör man genom att trycka på den lilla knappen med ", som finns till vänster om inläggets nummer.

Släng den om den inte funkar, men snälla, lämna in den till återvinningen, kemikalier behöver tas om hand.

Hoppas att du får ordning på migränanfallen!
  • Ms H
    Ms H skrev 2014-01-11 12:48:40 följande:
    Citera gör man genom att trycka på den lilla knappen med ", som finns till vänster om inläggets nummer.

Släng den om den inte funkar, men snälla, lämna in den till återvinningen, kemikalier behöver tas om hand.

Hoppas att du får ordning på migränanfallen!
    Fast om du inte surfar från datorn, så gör man nog kanske inte så. Den gamla iPhone-appen kan man inte citera från, i den nya kan man. Hur det är med androidvarianten har jag inte koll på.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!