Inlägg från: Lattjo |Visa alla inlägg
  • Lattjo

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Igår kanske värden skulle komma hit och inspektera fönstren och vet ni hur skönt det var att bara kunna dammsuga av här hemma för att få det okej? Inte behöva städa i flera timmar. Så jäkla underbart! Jag fick dessutom balkongen lite städad när jag ändå höll på, så nu ska bara grillen som står där ner till altanen utanför porten och lite grejer ska till sopstationen sen är balkongen redo för en kaffe eller två i vårsolen :)

• Lattjo

Nu var det länge sen jag var inne. Jag har börjat få ordning på det här nu tror jag. Två ggr har jag lämnat disk i diskhon på kvällen, första gången med vilje (hade en kompis här som stannade länge och jag vill inte diska när jag har kompisar här och sen slocknade jag bara) och andra gången glömde jag. Skillnaden är att nu tog jag tag i det direkt när jag vaknade/kom hem från jobbet och lät det inte förfalla igen. Jag har fått en ganska lugn inställning till städningen. Det mesta är gjort nu måste jag bara hålla undan och det är enklare :)

Jag har en garderob kvar som jag planerat att ta nu i påsk men nu har jag råkat träffa någon som jag hellre spenderar min tid med än att gå igenom garderober ;) Jag får ta det en annan gång istället :) Nu ska jag ta och läsa igen lite :)

• Lattjo

Nu är jag här igen. Jag försöker hålla rent men just nu mår jag dåligt och då städar jag inte. Vad dum jag är. Jag försöker att hålla undan disken och det går oftast. Jag har det dock inte ens i närheten av så rent som förut så nu måste jag börja igen! Första stället att vända sig är tillbaka hit igen! Jag vet ju att om jag bara börjar att ta tag i det kommer jag må bättre och då kommer jag att städa igen.

Allt utlöses då jag fick veta att jag skulle vara i en fastighet som exploderade. Min dotter fick diarré fem minuter innan vi skulle gå till dagis, annars hade jag varit i den kåken när det sa BOM. 2 personer dog i smällen och hade jag varit där hade jag mycket möjligt kunnat vara en tredje... Värden och även min värd (som är brorsa till han som äger huset) och flera som jobbar för dom har alla sagt att jag hade en jävla tur som inte var där och att dom är jävligt glada för det. Jag fick en jättechock när jag insåg hur det illa det verkligen var och satt mest och kramade mina barn en hel helg och sen var det full rulle på förfallet här hemma. Det var enkelt att strunta i disken för det var ju inte viktigt faktiskt. Jag kom snabbt in i en ond cirkel...

Nu måste denna cirkel brytas! För visst är det inte så jäkla viktigt att disken är diskad men jag mår så mycket bättre och då är det värt det :)

• Lattjo

Tänk hur allt kan vända. Träffade en ny vän på nätet. Vi vart jättebra vänner, inget annat. Men så helt plötsligt så växte kärleken fram och där är vi nu :) Eftersom han är här för jämnan så städar jag igen ;) Det var tydligen bara lite kärlek som behövdes för att jag skulle komma igång igen :) Jag måste dock fortsätta att kämpa för det tar fortfarande emot... Men nu jäklar ska det gå!

• Lattjo
    elinaehn skrev 2012-05-16 22:24:25 följande:
    lattjo var träffade du vännen? vill också få en sån vän. o städmotivation
    Vi träffades på Happy Pancake :) Jag fick dock träffa ett par stolpskott innan jag hittade rätt, han bara väntade på mig medan jag dejtade andra och peppade mig men så en dag så fanns bara kärleken där :) Nu ligger han sjuk och ynklig i min säng och blir ompysslad, hehe. Jag går runt och städar och fixar under tiden ;)
  • Lattjo

Nu var det länge sen jag var här. Efter en väldigt turbulent vår föll jag tillbaka i gamla mönster och det blev värre och värre hemma. Jag tog dock tag i det och nu är jag tillbaka på banan igen! Det var bra att träffa en ny kille, då städades det upp. Han har gjort samma sak hemma hos sig så han vågar visa upp sitt hem så det var bra för oss bägge ;)

Jag har dock flera projekt kvar. Ungarnas rum ska rensas igen, deras garderob ska rensas, min garderob måste rensas och sen är det vindsförrådet kvar. Längst in där står ett akvarium som killen ska få så nu är jag redo att ta tag i det också :) Men idag kommer mina barn hem från att ha varit på semester i två veckor med sin pappa så nu ska jag bara njuta av dom ett tag innan jag tar tag i det hela igen!

Stod i köket nyss framför min rena diskbänk och kunde inte låta bli att fnissa till, så jäkla skönt att vara tillbaka, att kunna ta hem folk utan att behöva få städpanik. Underbart!

• Lattjo

Jag måste nog hänga här igen för här har det spårat ut totalt. Jag tog mig dock i kragen idag och fixade hallen och badrummet idag så jag kan öppna dörren utan att skämmas ;) Efter nyår ska jag börja reda ut ungarnas rum, för mycket saker på en alldeles för liten plats, ska rensa ut som det inte finns någon morgondag ;) Jag vill ha ordning igen och har insett att det tar lång tid att göra i ordning men det går fort att få det att förfalla...

• Lattjo

I min hall står nu 4 sopsäckar som ska till sopstationen. Det har öppna en ny station här som ligger på vägen till centrumet jag åker till iaf en gång/vecka så nu har jag inte längre något att skylla på. Jag har dock lite fobi mot sånt som att åka in på nya ställen men nu måste jag ta mig i kragen. Har även kollat på en bokhylla till ungarnas rum som jag hoppas kan lösa en del problem för mig... Så jävla trött på röra överallt...

• Lattjo

Nu är jag igång igen! Var till ikea och köpte förvaring till ungarnas rum så imorgon ska jag sätta igång och sortera leksaker. Tyvärr har ju inte sopstationen öppet förrän på onsdag så sopsäckarna med kartonger plus alla trasiga leksaker kommer att få stå tills dess men det blir nog bra :) Vad skönt det känns att vara på g igen!

• Lattjo

Igår tog jag mig i kragen. Gjorde det jag skulle med en gång istället för att skjuta upp det. Var till sopstationen med julgranen, alla miljoner barr (som inte alls satt kvar på granen längre) och lite kartonger. Gick upp på vinden direkt med julsakerna istället för att låta dom stå här hemma i flera veckor. Åkte till ikea och köpte lite lådor till ungarna direkt så jag kunde lägga alla dotterns pärlor på en plats och inte få dom liggandes ÖVERALLT.

Idag tog jag mig i kragen och inventerade frysen och passade på att frosta av den när jag ändå höll på.

Jag var till ikea häromdagen och köpte förvaring till ungarnas rum. Så nu är det jättebra därinne, lätt att hålla ordning! Ungarna städar upp på kvällen, dom leker därinne igen men framförallt, min son som inte velat sova därinne pga att han vantrivts sov där i natt. Så det hjälpte inte bara städandet :)

Jag har en lång tid kvar, det är mycket som måste fixas men jag är på väg igen :)

• Lattjo

Då var det dags igen då... Jag hade så fint hemma. Jag var deppad efter en separation och då städar jag. Nu är jag inte deppig längre. Jag har ett underbart liv nu. Tyvärr är det städningen som läggs åt sidan då, då går jag bara runt på små moln ;) Mitt hem förfaller. Jag skäms och vill inte ens att min kille kommer hit (och ärligt talat är det skönt att vara hos honom där det alltid är rent och fint och inte leksaker, skräp och tidningar överallt). Så nu är det dags, nu ska jag följa med här igen och komma igång igen! Ikväll är det dags att ta tag i diskbänken igen. Sen ska jag börja att ta lite i taget och se om jag kan återfå ett rent hem trots att jag inte är deppig och springer och gnor hela tiden...

• Lattjo

Dag 2 då! Igår gjorde jag i ordning diskbänken så den sken. Den är det första jag ser när jag öppnar sovrumsdörren så det är guld värt att ha den gjord!

Nu vet inte jag exakt hur man ska göra nu, kollade in länken som står i ts och där står det diskebänken och en hot spot på 2 minuter idag. Inget mer till en början alltså? Hot spoten är utvald så den ska jag ta tag i efter middagen när jag ändå ska fixa diskbänken. Det här kanske kan bli bra :)

• Lattjo

Idag när jag kom hem stod killen med dammsugaren i hallen och hade plockat i ordning i vardagsrummet. Så kan det gå när man ger honom en nyckel. Han förstår att jag har svårt att hinna med när jag är själv med allt i veckorna så han beslöt sig för att överraska mig. Så nu ser det ganska okej ut här hemma. Nu gäller det ju bara att hålla i det också... Men jag tror minsann att jag behåller honom ;)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!