Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Jag har haft noll lust ikväll med. Men efter en pestdag så är inte motivationen på topp men fick gjort köket och hallen i a f. Det är mina mål varje dag just nu. Är där fint så kommer nog resten med sen.

• 060810

Härligt att läsa om allas städade hem! :)

Morgonrutinerna är det som vi inte lyckas hålla här.. :(
    Jag är för trött på morgonen så jag orkar inget innan barnen ska iväg till dagis...Som idag.... Vaknar 6.53!! Shit, barnen ska va på dagis 7.30!! Jaja, upp o ta fram kläder (ja se det pallade jag inte igår) och sen väcka de små liven som sov så sött! Jäkla ungar o sova när vi måste upp, men jag kan svära på att i helgen så är de vakna kl 6! ;)

Stress och iväg! BLÄ!!! Hatar såna mornar, de är hemska!
    Men det var ju så skönt att sova.. Så nä nu får jag ta tag i skiten här! Vi hade ju mamma på besök i helgen och nu är det minsann dags för bordet att komma tillbaka till sin rätta plats igen! ;) tog bara 1 vecka nästan! ;)
    Sen får jag sätta fart med lite annat med. Massor att göra känns det som... 

• 060810

MissIce: vad gör er RUT? Vad kostar det? ;)
    Har funderat på att skaffa sånt men osäker på vad de egentligen gör och om det är värt det. ;) vill du berätta mer? ;)

• 060810

Låter helt jävla underbart med RUT! ;)
    Jag har en 4:a på 100 kvm. Ett badrum med dusch. Undrar vad det kan kosta att fixa sånt här. ;) måste man va hemma när de kommer eller kan man smita ut? ;)

• 060810

Mitt vardagsrum är städat och skurat golv (har en h2o mop hihi) så nu är där fint. ;) köket är fortsatt ok. ;) så det sprider sig. ;)

Nu ska jag bara torka av bordet och tv bänken med. Sen är jag klar där. ;) då är det dags för lilla dotterns rum. ;)
    Känner mig duktig idag! ;)

• 060810

Jösses vilka palats ni bor i. ;)

Jag har ett helvete att hålla ordning på mina 100 kvm. ;)
    Hade gärna bott större men då behövs det rutiner. ;) så det ska jag bygga upp nu på mitt lilla vis. ;)

• 060810

När barnen kommer hem säger de:
    Åh vad fint du gjort mamma nu kan vi röra oss här. ;)

Det värmer, men jösses vad trångt det är med ett stort glasbord mellan min säng och soffan! ;) Inte mycket plats över inte... Men nu är tvätten tagen och ny ligger i maskinen och det känns riktigt bra! Fått tvättat 2 maskiner tvätt när kvällen kommer och det känns duktigt skönt!

Även fått rensat ut lite för små kläder från dotterns garderob som det är dags att sälja! :) Jag har massor med kläder så det är ett helvete att få allt sålt på en gång men jag har som mål att försöka sälja  20 plagg i månaden... ;) det tar väl slut tillsist! ;)

• 060810

Room rescue o decluttering får vänta här. Det känner jag mig inte redo för än.

• 060810

Nu ska jag skura golv i kök och hall! ;)
    Sen bara slappa innan hotspoten ska göras i eftermiddag. ;)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!