Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Nu har jag rensat bort alla lerkrukor som stått ute och frusit sönder i vinter. Det börjar bli en försvarlig hög med skräp på uppfarten... Ska lasta in det i hästtransporten när jag hämtat barnen i skolan om en stund.

• Pallas

Hälften av skräpet inlastat i hästtransporten, nu är det bara säckarna kvar, det går nog lätt efter mellanmålet. Vi har kofotat isär ett stort tv-skåp och ett ruttet kaninhus samt samlat ihop allt byggskräp från altanen (brädstumpar och krokiga spikar). Nu börjar det likna något. Tror att jag kommer få lite mer energi när jag väl varit och lämnat av allt på tippen.

Nu återstår att finna någon slags förvaring i garaget till det byggmaterial jag faktiskt ska ha kvar. Shit, vad svårt! Funderar på att använda en 

• Pallas

Jag har kört fast igen, känns det som. Mentalt i allafall. Tror det är för mycket grejer att stå i och jag blir stressad av att det ska vara barnkalas här i morgon. Hoppas maken drar sitt strå till stacken ikväll! 

Ska snart hämta tre barn på skolan och sedan försöka måla köket medan de leker. Måste sedan uppfinna någotslags skydd för väggen vid diskmaskinen, annars kommer målningen vara förstörd efter en vecka. Så jäkla dåligt planerat!

• Pallas

Puh, nu skiner köket iaf och barnen är utfodrade, nu kan jag ta itu med att måla sista lagret på väggarna där! Sen göra i ordning så det blir mysigt på altanen, tror jag. Behöver ett ställe att kunna sitta med mitt kaffe på i solen. Har rensat bort allt skräp därifrån iaf.

• Pallas
    elinaehn skrev 2012-04-27 14:11:49 följande:
    Har sån plåtpåväggen. Lite dyr men fantastisk!
    Var har du köpt den? Går det att köpa färdigt?

• Pallas

Nu är köket färdigmålat, tack vare världens bästa medryttare! Jag kommer tom få sällskap på bilbesiktningen!

Då fattas det lister/socklar bara och i kväll ska jag sätta upp hyllorna ovanför verktygsbyrån. Det kommer bli såååå snyggt, tror jag!

Sen är det bara resten kvar då, det kommer bli en sen kväll om vi ska kunna ha kalas i morgon. 

• Pallas

Medryttaren är inte till salu, hon är MIN! Hjärta
    Fyra tvåor på besiktningen. Aschle och knullgummi, som en facebook-bekant brukar uttrycka sig. Nåväl, hyllorna är uppe, men jag väntar på att batteriet ska laddas upp nog för att borra åtta nya hål i mittkonsollerna, så jag kan skruva fast hyllplanen. Det är så fint att det känns overkligt! Jag har aldrig haft det så fint!

• Pallas

Medryttaren ringde och hade tråkigt och jag bjöd över henne på grillspett och cola. Sen fick vi med oss maken och har kollat igenom 90% av alla banankartonger som stått ouppackade i garaget (ca 30 st) sedan vi flyttade hit för 2½ år sedan! Fem sopsäckar, några kartonger med säljes och några som ska gås igenom lite noggrannare blev det! Ska fortsätta i morgon, då får vi gå på själva organiseringen av garaget!

• Pallas

Rensat alla rabatter och klippt ned rosorna. Fortsatt en sväng i garaget, men orkar inte mer i dag. Nu blir det stallet och prova om hästrackarn fortfarande är halt.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!