Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Tog sovmorgon till 10.45. Skönt att kunna göra det när barnen är i skolan på mina lediga dagar. 

Har klätt på soffan klädseln jag tvättade i går. Det gick bra att tvätta den i maskin trots att det stod kemtvätt. Det är begagnad soffa, som inte kostade många kronor, så jag kände att jag vågade prova. Nu funderar jag på att byta gardiner i vardagsrummet för att få uppvårkänslan lite.

Nästa steg blir att gå ut i verkstaden och se om jag hittar lite dyckert, och hämta geringsågen, så jag kan sätta klart golvsockel och lister i hallen. Det vore skönt att få det gjort. Det blir nog en tur till Bygg Max också, så jag kan köpa metallnivålister att sätta där trösklarna satt förut. Det blev väldigt fint med det nya golvet!

• Pallas

Tagit itu med en av mina värsta hotspots: pendlarbilen. Fick ihop en hel påse med pantflaskor och -burkar och en hel påse med skräp. Har dammsugit den hjälpligt och torkat av instrumentpanelen.

Strax: hämta barn och åka och köpa det som fattas för att hallen ska bli helt klar efter golvläggningen - nivålister och dyckert. 

• Pallas

Hallen klar med nivålister, dörrfoder och golvsocklar (så när som vid ytterdörren där det krävs geringssåg)! Alla verktyg bortplockade och insorterade i nya byrån i köket, kors i taket!

Ytterligare en tvättmaskin tvättad och hängd, nu är jag ikapp!

Strax blir det en tur till stallet med mockning och ridning, sedan tidig kväller, tror jag bestämt! 

• Pallas

Det där med tidig kväller sket sig å det grövsta, känner jag... Nåja, köket och hallen ser ok ut. I morgon blir det kvällsjobb, så då blir inget gjort. Nöjd ändå med att ha avslutat ett stort projekt!

• Pallas

Fanken, vilket go det är i er! Bra jobbat, vilken skillnad om man jämför när vi alla gick in i tråden från början.

Här går det jäkligt långsamt med baby steppandet, har ju mycket större projekt igång på gott och ont... Vattenläckan i köket är iaf lagad, nya golvet är lagt, ska sätta sista golvsockeln i hallen nu, köket är färdigspacklat och skall slipas och målas i morgon. Sen är det lite bilar som ska lagas, besiktigas och säljas och så en jäkla massa trädgårdsjobb. Rosportalen på baksidan är iaf klar och rosorna är flyttade.

Något som jag dock tar med mig härifrån tråden i de här stora, spretiga och stökiga projekten är att planera, avsluta och inte stressa upp mig för att det inte är klart på en gång. Det funkar ganska hyggligt, faktiskt! En helt ny grej för mig sedan jag började med Fly Ladyska metoder är att jag kan ta en list, spika upp den och sedan lämna resten för att fixa tvätten osv. Sen kan jag ta nästa list vid tillfälle.  Förut var det allt eller inget som gällde, vilket gjorde att det oftast blev inget, eftersom jag inte orkade göra allt på en gång.

• Pallas

God dag! Jag har överlevt min första hopplektion på sisådär 26 år!

Nu ska jag gå ut och decluttra en hel jäkla lada, wish me luck! 

• Pallas

Samlat ihop, sorterat och kategoriserat alla bildelar till mina tre Renault Clios i en pall i ladan, skiftat till sommarpjuck på två bilar, samt skurat 8 fälgar och lagt dem på torkning. Nu är ryggen fan av, alltså! Alla verktyg är undanplockade, ska gå och fortsätta decluttra en sväng i ladan nu. 

• Pallas

I dag står det på schemat:

Ivägforslande av förpackningsåtervinning - sonen och jag har redan packat allt i påsar och ställt i bilen
    Slipa köket och spackla igen om det behövs
    Måla köket
    Sätta upp de sista golvsocklarna i hallen

• Pallas

Aaaargh, nu inbjuder vädret till färdigställande av altanen också... vad ska man välja?

• Pallas
    060810 skrev 2012-04-16 12:57:11 följande:
    Huset först Pallas. ;) Altanen kan vänta. ;) kommer många soliga dagar. ;)
    Kunde inte hålla mig, jag är bara inne och hämtar lite verktyg till reglandet på baksidan. Snart är det klart! Kommer bli skitsnyggt!

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!