Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

060810 skrev 2012-04-01 12:14:33 följande:
    Pallas, då mår du som mig. :(
    Orkade dammsuga lite i vardagsrummet imorse efter kalaset men sen var orken slut.
    Uscha, den där orken som lyser med sin frågvaro suger! Vi får ta miniminibabysteg. Jag har fallit ur helt och inte gjort något riktigt babysteppande sedan innan jag var och hälsade på min äldste son och barnbarnet för en månad sen.

Bra gjort med dammsugandet! Vila nu, det behöver du! 
  • Pallas

Har haft min underbara medryttare över på påbörjan av projekt Verktygsbyrå! Vi kom en bra bit på väg, faktiskt. Sen åkte vi till stallet och myste och red länge. Nu är jag vederkvickt i själen iaf, även om kroppen inte vill vara med. Tänkte fortsätta med att samla verktyg och maskiner och sortera bort sånt jag inte behöver och peta ned i byrån. Det blir jättebra! På inköpslistan står nu sortimentsboxar till alla skruvar, muttrar, beslag, brickor, plugg, märlor, lim, tejprullar och fan och hans moster som jag samlat på mig.

Planen var att även sysakerna skulle få plats i jättebyrån, men det verkar lite dåligt med det... Hade visst mer verktyg än jag trodde... :-/ 

• Pallas

Vaknade av att en snickare hohoade från köket. Han håller på att sätta ihop golvet under diskbänken nu. Hoppas att jag kan lägga det nya golvet nu under min lediga vecka!

• Pallas
    elinaehn skrev 2012-04-02 21:05:52 följande:
    Alltså jag städade igår o idag skräpiga golv igen. Jag fattar inte. Värst kring marsvinen i höet de stänker. Irriterad över att det aldrig får kännas fint liksom. O dotterns rum. Hur röjer man när man som jag har så svårt att slänga saker?
    Angående att inte kunna slänga, så tror jag stenhårt på en medhjälpare som är skoningslös. Jag har min medryttare till det - tvekar jag en sekund för mycket så kastar hon det, haha.

Vad har du för lösning till marsvinens hö? Jag har en jättebra lösning till min kanin, som inte skräpar. Eller ja, jag har inte den lösningen just nu, men det ska bli när köksgolvet är klart. 
  • Pallas

Bra jobbat 060810!

Min hjärna har gått i spinn och jag behöver struktureringshjälp. Har alldelels för många projekt nu och jag går med en ständig känsla av att ha glömt något superviktigt. Just nu försöker jag röja i köket såpass att jag kan lägga klart köksgolvet så långt det går. Jag stannar bara upp, stirrar på röran och blir helt handlingsförlamad. Jag har jättesvårt när det blir så rörigt i huvudet.

• Pallas

Har lagt halva köksgolvet nu iaf, men har kapat brädorna fel två gånger. Så typiskt när jag är så här vimsig i knoppen. Man blir ju avbruten av ungarna hela tiden också, jag behöver normalt helt lugn och ro när jag är så här och ändå ska försöka åstadkomma något.

• Pallas

3/4 klart, men nu blir det en massa passningssågande. Vet inte om mitt huvud klarar det.

• Pallas

Nu tog underlagsskummet slut, så det får bli en paus i golvläggandet. Funderar på att ta tag i rosportalen istället, vädret är ju förlåtande i dag. Tror det blir fint, men jag har liksom stängt av alla känslor och visioner, nu är det bara att gneta på som gäller. Tråkigt, då jag normalt drivs av just visionerna.

• Pallas
    060810 skrev 2012-04-04 15:55:19 följande:
    Fick beröm för min städning trots att jag själv inte var nöjd och disken fortfarande finns kvar.
    Härligt! Bra kämpat!
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!