Inlägg från: IceCloud |Visa alla inlägg
  • IceCloud

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Härligt att det går att bli så inspirerad av en städtråd!
    Våran diskbänk har aldrig varit ren så här länge, och tvättberget är borta! Har ett avplockat soffbord, men har 2-3 hotspots kvar att ta hand om.
    Har ingen brådska än, jag kommer hinna med dom också. Men visst finns det en viss lust till att lägga händerna på dom också, haha
    Fast gör jag det så kommer jag tröttna, så tar det luuugnt.

☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud

Jag höll också på att ge upp pga röran på hemsidan men ts variant är bra!

☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud

Sängarna är bäddade, rullgardinen uppdragen (sovrummet brukar vara i konstant mörker, men inte den här veckan inte!), en maskin är igång, den rena tvätten är vikt och inlagd i garderoberna, gått runt på hela nedervåningen och plockat med saker som ligger där dom inte ska ligga och köket är iordning!! Wiee!!!!!!!!!
    Tog sovmorgon till 10 så i dag har jag energi!
    Nu ska hunden o jag gå ut o gå.

☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud

Är det fler som fortfarande är ensamma om det här trotts två vuxna i hushållet?

Mina rutiner i vårat hus har blivit följande:

Kväll:
    -Torka av bänkar, spis och diskbänk
    -Torka av köksbord + soffbord
    -Sopa runt kaminen
    -Sätta tvättmaskinen på fördröjning så den är tvättad o klar kl 8.00 :)

Morgon:
    -Bädda
    -Dra upp rullgardinen
    -Städa en liten sväng i badrummet
    -Ta två hotspot
    -Diska hundens skålar (har bara gjort det varannan/var tredje dag sen lillen kom, skäms...gjorde det varje dag förut)
    -Vik o lägg in tvätten från gårdagen o häng upp den nya.

☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud

Jag ska nog ta o köpa såna där tvättservetter tror jag.

☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud

Här börjar det gå lite trögt. Försöker bädda varje dag o torka av diskbänk o köksbänkar. Tvättar även en maskin varje dag (nästan) men håller mig bara till det. Det är inte lätt med nya rutiner!
    Vårat hus ligger på 145 kvm, det är väl ganska lagom kan jag tycka.
    Åh, det där med RUT låter fantastiskt!! Hade jag haft pengarna hade jag nog testat på det. Fast skulle nog kännas lite märkligt att ha nån annan som ska gå runt o städa hos mig. Skulle nog behöva åka hemifrån då för att slippa dåligt samvete över att jag bara slappar medans hon/han städar.

Igår var jag hemifrån hela dagen, var bara hemma en halvtimme o åt lite mat innan träningen. Då såg det ut som ett bombnedslag efter sambon som hade lagat mat och gett lillen mat.
    O när jag kommer hem 2 h senare ser det fortfarande ut som hej kom o hjälp mig o sambon sitter i soffan o tittar på tv.
    Det var inte roligt, all städning jag hade gjort var det bara att börja om med...

☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud

Här är det absolut inte lätt att få lite hjälp. Han hade inte ens märkt att jag hållit på o städat o fejjat över en vecka. Fick fråga för ett par dagar sen om han inte tyckte det var finare o trevligare hemma nu.
    Han sa bara, Ja nu när du säger det så har det varit lite mer städat, men jag plockar också undan ibland. Sen inget mer med det...
    Får bara hjälp efter tjat o gnäll, hur gör ni egentligen för att få med resten på det här?
    Det enda svar jag får när jag ber om att få diskbänken avtorkad är att det är onödigt o då känns allt jag gjort förgäves eftersom vi inte hjälps åt...

☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud

Finns det inte en risk att jif kan repa diskbänken eftersom det är slipmedel i...? Eller är det inte det i alla jif kanske...

☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud
    Luktärten skrev 2012-01-15 22:07:19 följande:
    Pallas, härligt att du fått med övriga familjen. Saknar det verkligen. Här hörs det bara stön från Mannen när jag ber honom ta hand om sina saker som drälls där jag precis Hot Spottat.
    Saknar också det. Hade känts så mycket roligare att göra det här tillsammans med sambon. Jag har verkligen tappat motivationen för detta nu.
    Är inte alls roligt att putsa på diskbänken för att två timmar senare se att sambon har skvätt vatten överallt. Det blir fläckar med en gång på våran diskbänk dessutom!
    Känner igen det där med tillstökandet av en ren hotspot... Ledsamt...
    ☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud

Va duktiga alla är!! Ni ligger i ordentligt!!
    Jag har slarvat en del. Men har tagit igen lite i dag.
    Diskbänken o köksbänkarna är fina, en maskin tvätt är upphängd, golven dammsugna o skurade. Har torkat av spishällen med hällrengöring och har sprejat ner hela ugnen med rengöringsmedel.
    Och putsat upp en koppar kanna jag har irriterat mig på länge.
    Men nu glänser den!

☆ Vincent ☆ 110817
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!