Selis skrev 2012-01-18 12:24:27 följande:
Hotspot? Är det typ en belamrad yta? Jag kör fortfarande med att bädda sängen, hålla rent på köksbordet och på diskbänken, samt köra en maskin tvätt om dagen. En skön känsla har infunnit sig. Små nya vanor har åstadkommit en märkbar förändring i mig. Nu ser jag min röriga hall och tänker "Det kommer...., babysteps!".
Det viktigaste är ju att vi mår bättre.
Jag är just nu sjukskriven för utmattningssymptom och de här babystepsen ger mig dagliga rutiner att hålla fast vid hur jag än mår.
Hotspot är ett ställe som tenderar att bli belamrat med saker hela tiden. För min del är det skänken i hallen, där jag lägger allt jag har med mig när jag kommer in genom dörren, allt som ska lämnas till någon, allt jag inte vet vad jag ska göra med för tillfället, och så vidare.
Bra att det funkar med dagliga rutiner för dig under sjukskrivningen. Själv har jag fått inse att jag måste ge upp det här städandet, också på grund av sjukdom. Eller, time out ska jag nog kalla det, för jag hoppas att jag kan återuppta tänket snart igen. Har nyligen börjat arbeta 25% efter månader av sjukdom, och det tar så pass mycket på krafterna att jag knappt rör mig ur soffan efter att ha jobbat mina två timmar om dagen. Jag måste helt enkelt acceptera att pastakastrullen står odiskad och hoppas att jag har ork nog att ta tag i sånt senare eller att nån vänlig själ (typ syrran) kommer förbi och hjälper mig lite ibland. Fortsätter dock att försöka ställa ner i diskmaskinen direkt (när det funkar), slänga skräpet istället för att lägga det på bänken, osv. Åh vad jag vill bli frisk nu!!