Inlägg från: Tres26 |Visa alla inlägg
  • Tres26

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Jag har fått med min mamma på tåget nu också :D  
    Så har jag börjat med det där swichandet på toan. Gjorde grovrengöring sen kör jag med trasa en gång på morgonen. Har funkat utmärkt. 
    Disken lyser fortfarande och barnen har superkoll! Känns så kul då dom automatiskt hakar på :)
    Sängarna är bäddade varje morgon, persienner uppdragna.
    Jag var så stolt över mig själv över allt arbete jag gjort så jag köpte mig en jättefin matta till sovrummet plus 4 orkideer.  
     Sen sköter jag mig faktiskt allmänt bra och märker att jag gör vissa saker på automatik nu som jag INTE gjorde förut. Även fast jag är trött och hasar mig fram blir det gjort. SKÖNT! 

• Tres26

Idag hade jag lust att lägga ner allt. Börjar nog bli sjuk för hela jag känns som en trasa. Men har iaf fixat allt som ska fixas, även om det tog emot vääääldigt mycket. 

• Tres26

Idag har jag varit snuskigt aktiv. Mor var här och hjälpte till så hon fixade inne i barnens ena rum medan jag fick lotten att göra resten av huset... :-P 
    Har organiserat hela 4 garderober!! Från topp till tå. Är sååå stolt över mig själv! Och så skönt det känns! Ordning och reda!
    Sen städades hallen, köket är i tiptop, köksbord och vardagsrumsbord är rena och fina med dukar på sig. Badrummet swischat och klart. 
    Sängen bäddad och tvätten hängd. Dammsugit och dammtorkat lite här och var också samt möblerat om lite. Usch vad jag hållit på idag!  
    Nu hoppas jag på en god natts sömn. 

• Tres26

Shinat sinken, tvättat tvätten, plockat borden, bäddat sängen m.m. Flyter på bra. Men liiiiiiite så jag önskar jag hade en sambo som kunde göra lite också...  

• Tres26

Nu har jag myst klart för denna dag. Film samt choklad, väl nerbäddad i sängen. Mumma för själen de. 
    Gnatt!  

• Tres26

*pust* Idag har jag rivit ut all panel som satt i hallen, slitit bort hela möblemanget, (resultat - äldsta sonens säng är smockad med kläder, tur han inte kommer hem förens imon kväll) målat väggar och hyllsystemet. 
    Fixade även "ny" hylla till badrummet och då jag ändå drällde där inne så passade jag på att skura bort dom där envisa fläckarna som satt sig så väl i golvet. Så de börjar se trevligt ut nu :) 
    Sängen är som vanligt bäddad. Köksbord + vardagsrumsbord, fina! Sinken är shinad. Tvätten tvättad. Disken diskad. PLUS att jag hann med kvalitetstid med min väninna plus mitt första spontanbesök idag! Han vart tvärpaff över hur det såg ut. Han trodde han kommit fel  
     Va bra jag är!
    Nu sitter jag i sängen med en varm kopp te och ska titta på en film. MYS! 

• Tres26
    Pallas skrev 2012-01-15 18:32:19 följande:
    Tror jag hade ett genombrott i mitt vanebrytande i går: jag röjde köket trots att jag var så trött att ögonen gick i kors nästan, och det kändes inte så farligt jobbigt. Hade detta varit för två veckor sedan hade middagsstöket stått kvar tills det var dags för matlagning i dag.

Jag kommer köra på med mycket mindre steg än vad som rekommenderas på Fly Lady, för för mig handlar det inte om att jag inte vet vad som behöver göras eller hur man gör, utan om att ändra på vanor jag haft i över 30 år. Det är svårt. 
    Visst är de härligt då det börjar gå på automatik! Att det SKA vara gjort. Ibland (lr rätt ofta) har jag bara lust att blunda för problemen. Men då tänker jag på denna tråden, sen gör jag det bara! 
  • Tres26

Här bidde jag sjuk på riktigt. Så idag är första gången på bra länge som inte sängen varit bäddad, jag påklädd och sminkad och persiennerna uppdragna. Känner mig som en riktig sunkpåse, men är väl inte så undra på då man är klen.. 
    MEN jag har fortfarande ett rent köksbord, vardagsrumsbord, shinad sink och rent badrum.  
    Jag blir så glad och inspirerad av att läsa här!! Tycker alla är så duktiga!

• Tres26
    Neelah skrev 2012-01-18 08:27:04 följande:
    Igår kväll hände något märkligt som jag aldrig har varit med om förut. Jag gick ut i köket för att plocka undan och torka av som vanligt och upptäckte att det inte fanns nåt att plocka undan. Utan att tänka på det hade jag gjort det under dagen, så jag bara torkade av bänken och gick och la mig - det tog ju bara några sekunder! Så vill jag ha det ALLTID!

Jag är säker på att alla får svackor emellanåt, men för mig är den här tråden en stor hjälp. Den peppar mig att fortsätta och när jag ser hur duktiga alla är vill ju inte jag vara sämre. Glad 
    Håller med :) 
  • Tres26

Tack för alla kryningar :) 

Här har jag piggnat till lite grann, så då passade jag såklart på att köra slut på mig helt. Började med promenad på morgonen för den friska luftens skull. Sen in, bäddade rent i sängarna, drog på tvätt och diskmaskin, hängde in den torra tvätten, gjorde ren min ring, köket, borden, swajpade toaletten.  Duschade och sminkade mig, drog på mig fina kläder. Nu är jag trött, magen brinner och mitt huvud det bankar.. 
    Ska ta en kopp te framför en film och ta de lite lugnt nu. 

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!