Inlägg från: vike |Visa alla inlägg
  • vike

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

nu börjar det bli riktigt tungt här hemma. Försöker kombinera flyttpackning, heltidsjobb, barn och hästar. Puh, det är en riktig utmaning att fixa diskbänken och köksbordet vill jag lova. MEN DET SKA GÅ!!!   har varit några rundor till tippen också, så man kan väl säga att jag har decluttrat iallafall. nehe nu ska jag hänga upp tvätten för att sedan fylla bilen med skit från förrådet

• vike

verkar som att många är inne i en formsvacka just nu, och så även jag :-/ är det någon slags "nunärsolenskinermåstealltvasåjävlaperfekt"-ångest tror ni? Vi ska flytta om två veckor, och sakta men säkert börjar en viss panik lamslå mig...Blir alltid så när det blir för mycket, och det slutar alltid med att hela hemmet havererar. Denna gången planerar jag att häva det hela i tid, genom att engagera hela familjen imorgon. Håll tummarna för att det ska gå vägen Solig

• vike

mental härdsmälta i ett berg av kartonger som vill bli packade, tvätt som vill bli inlagd i skåpet, disk och smutisgit badrumKräks

• vike

Ibland tror jag att det är mina planer/krav som tar död på både motivation och ork...nu är iallafall middagen på g, och maken kom hem full av energi, så jag kanske kan låna lite av honom

• vike
    Chianti skrev 2012-04-02 16:53:59 följande:
    Alla i tråden verkar dränerade på energi just nu.
    Tänk då på det som Alemonia så klokt skrev: Ett litet steg mot ett renare hem är bättre än inget alls!

Kram!

precis så är det tyvärr blev maken "smittad" avv mig istället för tvärtom...så nu sitter vi jämte varandra som två fån...men vi satsar på att köra en timmes rejs efter middagen  
  • vike
    Pallas skrev 2012-04-11 11:23:53 följande:
    Ok, nu har jag lagt hälften av soffklädseln i tvättmaskinen. Få se om detta går vägen som jag vill... Vad härnäst? Tror det blir köket, eller ska jag fortsätta med vardagsrummet direkt?

Jag hade kört vardagsrummet :) när du ändå håller på alltså köket kan du alltid ta senare

Själv ska jag återgå till att packa lite flyttlådor, på mån nästa vecka flyttar vi  och då är det snabba ryck som gäller så det gäller att vara väl förberedd!!! 
  • vike

HEJJA HEJJA!!! nu är vi på gång ingen allihop tror jag minsann

• vike
    060810 skrev 2012-04-11 21:10:50 följande:
    Haha jag har inte gjort ett skit idag. Men skönt med. Nya tag imorgon. ;)

men du är defentivt på gång Solig
  • vike

morgonstund har guld i mund
    har fodrat och släppt ut hästarna (cyklade till stallet också dock bara 4 km tor)
    fixat frukost till barnen
    putsat ett fönster (alla sidor)
    tvättat och hängt en maskin (2:a på gång i maskinen nu)
    vikt ihop två fulla tvättställningar med tvätt och lagt in i skåpen

wihooo även om det inte händer så mycket mer nu så har jag fått gjort det jag ska Solig  

• vike
    Pallas skrev 2012-04-16 16:52:09 följande:
    Klart! Nu ska det bara oljas, samt de brädor jag tagit bort från staketet ska spikas upp.

jag vill också kunna bygga sådär fint!!!!
  • vike

Nu har vi preciis flyttat, och kartongkaoset är ett faktum. Försöker ta en stund i taget, och planera in pauser och än så länge så går det faktiskt ganska bra, men har lite svårt att göra rätt saker. Försöker göra en eller två ''tråkiga'' saker för att sedan få göra något ''roligt'' jobb. Meeen det är lätt att det drar iväg på helt fel håll prioriterar gärna att åka å köpa buskar och plantor till trädgården, olja utemöblerna osv istället för att få ordning i kartongdjungeln, men med små steg ska det nog gå vägen

• vike

Att vara ute å greja är uteslutet här idag, vädret är inte på topp, men det är jag, så nu händer det grejer inomhus B-)

• vike

här är det fullt ös i nya (för oss) huset. idag har jag mockat och fixat mat till hästarna, satt upp gardiner i tre fönster, tvättat hängt och vikt ihop tre maskiner tvätt, flyttat ca 1 kubik ved, diskat, packat upp tre kartonger, dammsugt nere och SoS i badrummet...men vad hjälper det när man precis flyttat och allt är kaos  

nu är jag trött å tänker sova GOTT  

• vike

Nu är sinken shinad för första gången i nya huset, känns kanon att vara på banan igrn. Det tar ju ett litet tag innan man kommer ut ur kartongdjungeln

• vike
    Abborren skrev 2012-05-19 20:34:55 följande:
    De jag tittat på är från Ikea papplådor cirka 50 cm långa.

ska dom inte synas fungerar ju alltid bananlådor från närmsta snabbköp
  • vike

Bra jobbat allihop!!! Pallas: bara llugn, träningsvärken är nog värre imorgon Måste säga att jag faktiskt är lite stolt över mig själfv. Föll ur rutinerna totalt då vi flyttade, men guud vad mycket lättare det var att hitta tillbaka till att shina sinken, SaS i badrummet och decluttranndet. Dessutom har jag börjat lära mig att avsluta det jag håller på med innan jag börjar på något nytt, innan kunde jag ha projekt igång överallt.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!