Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
köksbänken är nu shiny!! så även toasolen och handfatet hopppas det håller i sig här nu!
köksbänken är nu shiny!! så även toasolen och handfatet hopppas det håller i sig här nu!
idag blir det hotspots i reklampaauserna på tv fram till halv tio hade jag tänkt
Har gjort många försök genom åren att få maken att städa mer hemma. Vi har prata, bestämt regler, gjort scheman mm. Denna gången har jag valt att inte prata om det alls, hoppade på tråden redan den 2 jan och tro det eller ej?! Men maken har börjat plocka, dammsuga av och shina sinken...utan att ens vara medveten om det (tror jag) hur eller hur så fungerade på honom också
Mannen fungerar nog ungefär som barnen tjurar om man ber/kräver att dom ska hjälpa till med saker och ting. Fiamedbarn: ja det fungerar absolut utan att han läst om flylady och jag har inte sagt ett ord. Tror på något sätt att han skäms för att lämna det stökigt/skitigt när det var fläckfritt från början. Till saken hör att jag jobbar dygn som personlig assistent, och fick alltid röja efter varje arbetspass då disk/matrestes etc stod framme sen dagen innan. I år har det varit finfint VARJE gång jag jobbat
jag håller med er...har nog aldrig "städat" såhär lite, och haft så fint heeeelt underbart. Har börjat köra "kids hot spots" minst 1 gång varje dag också, jag sätter på radion och sen tokstädar vi deras rum en låt deras rum är defenitivt en hotspot
ååå när jag läste ditt inlägg nu pallas kom jag på att jag visst har två maskiner tvätt att hänga upp ikväll.... men men, det är väl bara att lyfta på ändan :-/ så om jag fixar det, får du minsann se till att fixa dina 5000 strumpor
Vi jobbar bägge heltid, jag jobbar dygn som personlig assistent och blir därför ledig några dagarvarje vecka.. två barn (6 och 4 år gamla) och två hästar (en till mig ooch en till barnen) visst är det svårt att hinna med allt vissa dagar/veckor så hemmet har länge varit bortprioriterat, men nu tack vare denna tråden börjar det ordna till sig igen skäms inte längre när det kommer oväntat besök, och slipper tokstäda inför planerade