Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Usch då, sovrummet, just nu stänger jag helst dörren dit och låtsas som ingenting, men det är väl dags att ta tag i röran där.
Usch då, sovrummet, just nu stänger jag helst dörren dit och låtsas som ingenting, men det är väl dags att ta tag i röran där.
Har fått inspiration till att köra ett nytt städryck nu när jag är mammaledig och hemma mycket. Försökt hänga med i Flyladys köksvecka denna veckan. Lite svårt att veta var jag ska göra av alla mina småsaker dock, sonen har börjat öppna alla lådor och ta ut allt möjligt smått och gott så det behöver omorganiseras på högre höjd .
Veckans zon är badrum + extra rum.
Vi kommer dock stanna kvar i köket någon vecka till.
I helgen rev vi ut några bänkskåp som vi mest hade fyllt med skräp....vi fick aldrig någon ordning där.
Nu har vi istället satt in nya skåp från IKEA, bla ett högskåp som vi ska ha som skafferi. Så tanken denna veckan är att tömma alla köksskåp efterhand och rensa bort sånt vi inte behöver samt sånt som är utgånget datum.
Vad lustigt, tänkte just fråga om dammsugare så har det varit en hel sida dammsugartips här! Men jag vill ha en sladdammsugare, nån som har tips på vad man borde/inte borde skaffa?
Hahahahahahaha! Njaaaaaeeee... nej!
Har inte heller hållit till här på över ett år. Och det har inte varit det mest organiserade året heller för den delen. Men nu när man börjar skönja några solstrålar vissa dagar verkar energin vara på väg tillbaks. Så dags för förändring!
Rensa rensa rensa!
Ska vi ta en låda/ett skåp/ett hyllplani taget ? Ska vi köra före och efterbilder?
Jag behöver både en utmaning och en piska känner jag :)
Hej, long time no see! Kul att tråden fortfarande lever! Jag har flyttat sen sist och fått en stor lägenhet. Tack vare mer utrymme är det mycket mindre stökigt här men visst kör det ihop sig ibland.
När jag flyttade så tänkte jag sortera in allt i skåp och lådor på ett organiserat sätt redan från början men eftersom allt var nerpackat lite oorganiserat så tog det lång tid att det slutade med att jag bara tryckte in saker och ting för att få det out of sight. Så nu måste jag börja sortera alla lådor. Det blir mitt julhelgsprojekt.