Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Jag har givit ugnen en redig match, känns nästan synd att behöva stänga ugnsluckan nu när det är så fint därinne.
Jag har givit ugnen en redig match, känns nästan synd att behöva stänga ugnsluckan nu när det är så fint därinne.
Har så lätt för att tappa rutinerna. Blir så trött på det, men jag fortsätter kämpa. Nu är dottern iväg hos stödis, jag börjar jobba om några timmar men innan dess är det städning som gäller. Katten har blivit sjuk och har börjat diarréa och kissa överallt så nu har jag tvättat toalettgolvet ordentligt och ska ta tag i kisset i hallen med.
Någon som har tips på hur man enklare håller fast vid rutiner? Jag sommarjobbar just nu i butik så jag jobbar både morgon/förmiddag, eftermiddag/kväll och helger, dottern går på två förskolor (nattis när jag jobbar kvällar och helger) så vi får varken till några ordentliga vardagsrutiner eller städrutiner. Allt håller på att falla ihop, vet inte riktigt hur jag ska få ordning på det.. Någon som är mer van vid oregelbundna tider? Hur får ni till vardagen?
Bädda på morgonen och shina sinken på kvällen känns som två vanor som är lagom att alltid försöka hinna med för min del. Fast jag har påslakan, så mitt "bädda" består av att skaka till täcket bara. Men sovrummet känns så mycket mer prydligt och fint om sängen inte är obäddad.
När jag var som stökigast så hade jag en liten post-it-lapp på badrumsspegeln med mina "måsten" så att jag aldrig glömde dem.
Nu är jag i valet och kvalet... Åkte på en lättare vad som skulle kunna vara en panikattack igår och har stressen kvar i kroppen. Jag är fortfarande taggad på att städa hemma men undrar om jag lätt höjer stressnivån? Nån som kan råda? Önskar att Linn var kvar i tråden eller "du som jag tyvärr glömt nick-namet på".
Idag kom min terapeut på hembesök (i syfte att hjälpa mig att komma igång med städningen). Har städat nästan hela dagen. Skönt :)
Jag har ägnat lite tid åt att "städa" min ekonomi.
Jag har gjort en ordentlig budget, sett till att betala av lite smålån, lagt upp autogiron, räknat ut hur lång tid det tar för mig att amortera ner bolånet till 75%, avslutat outnyttjade krediter osv.
Känns jätteskönt, nu har jag grym koll på mina utgifter! Hoppas att det också innebär att jag blir lite mer varsam med mina pengar.
Imorrn kommer städerskan så jag måste ägna kvällen åt att städa.
Jag har rationaliserat bort gardiner! Finns inte ens fästen för gardiner i min lägenhet. Jag slarvar med att byta dukar och sånt istället.