Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Vi måste handdiska tills köket är klart nu. Faaaaaaaaaan! Jag hatar att handdiska!

Vill bara ha det fint och snyggt!

Det där med en plats för varje sak är det jag har gått in för hittills. Visst har jag röjt också, men det mesta av jobbet har gått ut på att skapa förvaring för de saker som används flitigast. Något som underlättat väsentligt är att jag för en gångs skull har råd att köpa förvaringslösningar - lådor, korgar osv. 

• Pallas

Heja på!

Här har jag satt igång en diskmaskin och satt maken på handdisken och matlagning. Sen ska vi åka in till stan och köpa jord och frön för grönsakssådd.

• Pallas
    HäxanSurtant skrev 2012-03-17 11:53:48 följande:
    Åhh är de fixat i köket nu så ni kan köra maskinen? Härligt

Åhh jord och frön, borde också ta tag i det där, men jag har helt enkelt ingen vettig plats att förodla grejorna på, skall se om ja kan lösa det och sätta en fönsterbräda i rummet jag har som förråd men då finns risken att jag helt glömmer av det för jag aldrig ser dom Tyst
    Men äh, jag skrev fel. Det är en tvättmaskin jag dragit igång, såklart.
  • Pallas

Fan vad duktiga ni är! Jag är så opeppad att jag bara vill gå och gömma mig.

• Pallas

Vi skulle hämta en blocketannonshylla till barnens rum idag, och när maken ringer och ska bestämma tid så är den redan såld! Surt, jag tror att den skulle vara perfekt i deras rum. Det hade varit ett babystep i deras rum, nu får jag jaga vidare. Ingen här som har en IKEA EXPEDIT med plats för tv över?

• Pallas

Peppa mig att diska det sista nu då, annars kommer jag komma hem till intorkad disk efter jobbet i morgon och då är det ert fel!

Borde ta och röja ett ställe i huset i en kvart också, innan läggdags. Jag vet bara inte var jag ska börja. Har vikt och samlat ihop lite tvätt i dag, plockat lite random skräp, tagit fram nya handdukar, lagat en god middag (nötrullar med fetaost, brässerad sparris och morot, färsk pasta och sås med tomat och basilika). Borde köra S&S i nåt badrum eller städa fint i vardagsrummet (borde inte ta mer än en kvart).

Kanske jag inte ska glömma att jag ridit en lektion i snöstorm i morse, mockat och fixat käk till hästen, bytt spolarvätskepump och vindrutetorkarspak på bilen och lagat tutan, samt besiktigat skrothögen. Två tvåor, som bör kunna fixas med lätthet och utan större hål i pluskan. Får nog vara rätt nöjd ändå, men det var ju det där med disken... maken fick välja - diska eller lägga barn. Han tog barnläggningen, den fegisen.

• Pallas

Eeeeh, jag vet inte vad som hände... nu har jag vikt all tvätt och sorterat in den i garderober och lådor och sorterat barnstrumpor (ni vet en sån där med omaka som man har ståendes på golvet någonstans i 18 månader). Deras strumplåda är ånyo full till bredden.

Men inte har jag diskat. Tusan också! Vrider på lite högre musik och tappar upp diskvatten nu då.  

• Pallas

NU har jag diskat! Händerna är helt förstörda! Måste nog ha handskar på mig om detta ofog ska fortsätta. Jag blir tillräckligt förstörd av all wellpapp på jobbet (uttorkad).

• Pallas

Ikväll ska det bli städat här. Hann en S&S i ett av badrummen igår också. Maken ska på föräldramöte, nu ska jag laga middag åt oss, så han hinner iväg.

• Pallas

Jaha, då ska vi se.. 
    * middag lagad och äten och resterna i matlådor
    * disk diskad, torkad och undanställd
    * läxa läst och packad
    * sockerkaka i ugnen
    * maken på föräldramöte

Tänkte ta 15 minuter i vardagsrummet, S&S av andra badrummet och kanske något mer...

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!