Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Jag ska göra mitt bästa för att inse att jag är en superkvinna. ;)

Tog med barnen till Ikea idag och köpte lite nya lådor till sonens rum + nya sängkläder till MIG ;)
    Känns skönt att ha nåt nytt och fint till mig själv. ;)

Blir att göra lite småpyssel nästa helg när jag är utan barn och nu försöka hålla ordningen denna veckan i de rummen som är klara. Kommer bli en utmaning då fler ytor blir klara men hoppas klara det. Blir ju så mycket lättare än att ta monsterröran sen.

• 060810

God morgon! :)
    Hallen städad, köket nästan klart och jag har dammsugit i hallen och köket + pluggat lite. Nu väntar snart skolan och sen blir det att ta lite till när jag kommer hem. ;)
    Imorgon vill jag ägna hela dagen åt att plugga utom när jag är på mitt möte. ;) prov på onsdag så då måste jag va redo. ;)

• 060810

Idag har jag frostat av frysen. Eller ja jag håller på. Var så mkt is att det tagit snart 5 timmar att få ut allt men nu är det snart klart och maten kan få flytta in igen från stormen där ute. ;)
    Känner mig duktig!! Nu får den vänta att frostas av på några månader för nu vill jag ha varmt!! ;)

• 060810

Såna där uppsamlar behöver jag köpa!!
    Hade ju vatten i hela huset kändes det som. Rann ju inte där jag hade lagt braspannan och skålarna. ;) nä fy fan detta får vänta ett tag innan det görs igen!
    Men det blev god middag i a f. Kyckling med wookade grönsaker. ;)
    Hittade ju det under isen i frysen + ett bröd som gick ut 2011. ;)

• 060810

Jag håller på att panikstäda vardagsrummet för vi har fått in möss!!! Så jävla äckligt och ända stället jag hör dem på är i vardagsrummet!!
    Usch jag hatar möss!!
    Känns övermäktigt men jag måste göra det då hyresvärden vill komma hit med fällor och gift. Ska ha det i helgen när inte barnen är hemma och se om vi kan få bukt med det då. Varit uppe i natt pga de äckliga varelserna!! Hörde dem inne i lägenheten men kunde inte se dem.

• 060810

Var köper man musjagare? Behövs en i varje rum eller hur funkar det?
    Ljudet får jag stå ut med då ljudet av möss är än värre.

• 060810

Idag är mitt mål bara att diska. Efter en natt utan mycket sömn är jag rätt mör + att jag har minstingen hemma pga sjukdom.

• 060810
    Rushmore skrev 2013-03-21 09:04:59 följande:
    Bra där! Klokt att sätta rimliga mål. Hoppas att du får sova en stund idag.

Ja du idag orkar jag inte mer än så. Det har varit lite sömn nu två nätter i rad så det får bli så här då.
    Får försöka städa mer i helgen då jag är barnledig, eller näääää då ska jag fan bara ligga i sängen o äta godis! ;) 
  • 060810

Har inte hört någon mus i natt. ;)
    Kanske tyckte de inte om när jag städade. ;)

• 060810
    Ms H skrev 2013-03-21 11:58:26 följande:

Klokt att sätta mål som är anpassade efter förutsättningarna. Ikväll kan du säkert gå och lägga dig och vara nöjd att du uppfyllde dagens mål!
    Om jag kommer så långt. Dagen har bestått av inhalationer, sondmatning och mys med dottern. Jag hoppas jag kommer orka diska, men gör jag inte det får jag va nöjd med att bara vara mamma.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!