Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Nu ska jag lyckas med det omöjliga. ;)
    Plugga 100%, ta hand om allt i hushållet med mat, tvätt, disk och städ och ta hand om 3 barn där 2 har speciella behov. ;)

Kan någon tala om för mig hur jag ska lyckas? ;)
    Det bara måste gå!!
    Nervöst!!

• 060810

Allt ert prat om badrummet fick mig att gå och göra rent den här äckliga saken i duschen. ;)
    Kändes bra när det var gjort + att jag städade vid min säng där det låg massor med saker.
    Belöningen blev att åka och bada med barnen. Inte för att jag badar, men de var glada.
    Måste ju få in nya rutiner nu när jag har börjat plugga. ;)

• 060810

Duktiga jag tar hand om tvättberget idag! :)

Hoppas orka rensa dotterns garderob sen på urväxta kläder för misstänker att där ligger en del i den. ;)
    Sen vill jag gärna städa köket och plugga lite med. ;)
    Ja man tar då inte på sig lite. ;)
    Äh orkar jag tvätten är det fullt godkänt och resten är en bonus. ;)

• 060810

Jag blir galen!!
    Sen jag började plugga för lite mer än 1 mån sen så har hemmet förfallit!! Jag ORKAR inte städa. :(
    Fattar inte hur det ska gå när jag ska ut på praktik om en vecka. :(
    här ser för jävligt ut. Prylar precis ÖVERALLT!!
    Barnen får jag inte med mig på städningen. :(
    De har särskilda behov (autism) så det är helt omöjligt att få med dem på städningen.
    Minstingen på 2 år gör ju inte heller mycket (mer än stöka ner då).
    De drar ut sina jävla leksaker i hela lägenheten och deras rum ser ut som slagfält 1 timme efter jag lagt 2 timmar på att städa. :(

Jag känner mig verkligen på top idag, eller INTE!!

Hur ska jag få tillbaka orken?
    Inte ens disken funkar. :(

• 060810

Diskmaskin går men ingen ekonomi till att köpa en. :(
    Just nu är svångremmen åtdragen på allt pga studierna.
    Får bli när jag börjat jobba. ;)

• 060810

Jag har inte heller städat bort mig.
    Jag försöker snarare hålla mig flytande just nu.

Har en praktik att sköta och så barnen. Fattar inte hur jag ska orka! Tänk när jag måste jobba med?! Jösses jag fattar att jag varit 100% sjukskriven, även om fk anser mig 100% arbetsför... Jösses de skulle se mig nu...

Jag är helt slut i kropp och knopp och har 2 veckor kvar på praktiken så det kommer bli tufft. Sen börjar skolan igen. LÄNGTAR till jullovet!!!

Just nu är det massor att städa, men jag kommer inte till skott... Jag orkar bara inte!
    Vardagsrummet ser ut som kaos igen, köket har disk och oreda och barnens rum ska vi inte tala om... det enda som ser ok ut är badrummet...
    Ja hallen ser väl med helt ok ut mot hur den brukar se ut...

Jag försöker spara ihop till en semester med barnen och det skulle vara så skönt att bara få komma bort några dagar och inte behöva tänka på annat än att bara  vara. Men det är ju så jävla dyrt!
    Jaja jag kommer väl iväg på semester om 3 år eller nåt ;)  

• 060810

Vet ni en sak?!
    Trots stor trötthet och orkeslöshet har jag städat undan i vardagsrummet och på sonens rum.
    Känns faktiskt helt ok!
    Jag måste inse att hemmet inte kan va städat som livet är just nu. Det får vara lite "good enough" över det hela och jag ska inte trycka ner mig själv för att jag inte lyckas alltid.
    Jag gör så gott jag kan och det får vara bra så. Jag gör så mycket annat för barnen. ;)

• 060810
    SockerStinn skrev 2012-10-25 21:34:49 följande:
    Tummen upp för det! Glad
    Tack för det! :) Känns faktiskt skönt när jag fick talat om det för mig själv.
    Att ta hand om 3 barn med spec. behov är då ingen barnlek utan ett hårt arbete som tyvärr inte ger någon lön mer än deras kärlek. Så man ska klara av 3 heltidsarbeten men bara få betalt för 1 i stort sett...
    Är glad att jag inte jobbar riktigt 100% nu under min praktik..... så jag hinner andas emellan... i eftermiddags lät jag minstingen vara kvar på dagis fast jag hade kunnat hämta henne kl 13 så hämtade jag först 15.30 och gick hem och la mig och sov! Det var välbehövligt och skönt!
    Ska jobba hela helgen så det kommer bli tufft... 9 timmars pass imorn..... jaja ingen hemma som kan stöka ner då i a f ;) 
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!