mompan skrev 2014-02-02 18:52:03 följande:
Jag har också problem med hur jag ska hantera min post. Hur har ni andra löst det?
Jag har liksom fått till början: Jag öppnar posten direkt, och sorterar dem utifrån vad jag ska göra med dom. Har skaffat en papperslåda med hängmappar, där jag gett mapparna olika namn utifrån vad som ska göras: Räkningar, Åtgärda (brev att svara på), Arkivera (bankpapper), Komma ska (konsertbiljetter), Årets kvitton, osv
MEN sedan kommer kruxet att jag glömmer bort att betala räkningarna i tid, men sällan så sent att jag får straffavgift. Åtgärdamappen låter jag vara orörd. Arkiveramappen håller på att sprängas för den är smockfull. KOmma ska-mappen funkar bra, Årets kvitton också.
Vet att jag borde ta itu med Åtgärda-mappen omedelbums, men det tar emot något otroooooligt.
Hur betalar du räkningar då? Jag scannar in mina via mobilen, det borde du också kunna om du har en smartphone? Om du gör det till en vana att scanna dem när du ändå öppnar dem så har du ju bara signeringen kvar att göra via datorn, kanske är det mindre motstånd att få det gjort? Så kan du bara lägga in en reminder i kalendern i telefonen typ den 27e så kanske det funkar?
Och hur många räkningar är det som inte kan göras via autogiro eller automatiska överföringar? Kanske du kan få nästan alla att gå på automatik?