Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Idag får bli en innedag. Har plockat nästan klart i köket och Sinken shiner. Tänkte köra ett riktigt röjarpass på nedervåningen. Får se hur långt jag kommer på 3x10 min. Sätter klockan :)

• Luktärten

Nu spammar jag tråden men hall och lilltoa avklarat. Nu mot vardagsrummet där alla Tradera-kassar hamnat av nån anledning.

• Luktärten

Kram 060810. Ni får utstå mycket med barnens sjukdomar. Hoppas lillan är på bättringsvägen. Har du nån som kan avlasta dig lite med barnen så du kan sova en stund, ta en promenad eller bara koppla bort allt för en stund. Oftast behövs inte så lång tid förrän man får ny energi.

• Luktärten

060810: heja, heja du imponerar på
    mig
    Alemonia: härligt att bli av med lite skrot. En form av befrielse infinner sig när man gör det
    Kul också att det kommit ytterligare några i tråden. Mitt råd till er är att läsa Chiantis utomordentliga sida och sen hålla er till baby steppandet tills ni fått in rutinen.
    Det är iaf ett härligt gäng här inne med olika hem- och familjeförhållanden och förutsättningar. Gemensamt är dock att vi försöker skapa nya och bättre rutiner i hemmet. Vi har alla våra toppar och dalar och hejar på varandra så gott vi kan.

• Luktärten

I helgen har jag fått någorlunda ordning här hemma. Nedervåningen i ordning, förutom kontoret som är ett eget kapitel i sig. All tvätt är undanlagd och tom lilltjejens rum är nästan helt undanplockat. Det är det rummet som står i tur att bli Decluttrat men det kommer att ta tid...

Har även fixat lite ute i eftermiddag. Lite nya blommor till krukorna vid entréerna och lagt täckbark under buskarna.

Har lite funderingar på hur man kan tillämpa Fly Lady ute i trädgården. Någon som har någon idé?

• Luktärten

Nu var det verkligen länge sedan jag gav ett livstecken här i tråden. Kommer just nu ingen vart här hemma med Decluttrandet. Fullt sjå med att Shina Sinken och hålla efter Hot Spotsen. Jag skulle dock så gärna vilja fortsätta i vardagsrummet och lilltjejens rum för jag märker att de rum som är Decluttrade är det så mycket roligare och enklare att hålla ordning i. Tom min klädgarderob är det fortfarande ett nöje att besöka. Allt på sin plats!

Trädgården har tagit mycket tid nu i maj och lär väl så göra ett par veckor till innan det sen bara är att hålla efter. Försöker göra små delmål och det fungerar ganska bra. Framsidan och entréerna först och sen beta av en rabatt i taget. Insåg dock igår att jag glömt sätta frön på förodling i år, så jag får väl gå och köpa mig en gurkplanta om det ska bli några gurkor i år.

Nä, nu måste jag tyvärr lämna min plats i solen. Lunchen är slut och jobbet kallar åter.

• Luktärten

Här går det sådär. Känner mig ganska slutkörd, skönt att semestern närmar sig. Orkar knappt skriva i tråden längre, trots att den ger mig mycket! Tack mina Fly-vänner!

Ser hyfsat ut här hemma trots att vi haft 5 gäster här hela helgen. Lite efter med tvätten bara då jag inte ville hålla på med den när vi hade besök.

Vet inte vad jag ska ta tag i här hemma då jag just nu saknar inspiration. Fast jag vet ju att jag är ju lite av periodare så ork och lust kommer nog åter en vacker dag. :)

• Luktärten

Har tvättat dagens maskin och Shinat Sinken ett antal gånger idag. Men jag är så tröööött. Känner att jag är behov av egentid, inte bara någon timme utan en hel helg då jag bara kan fokusera på mig själv.

Trött på att plocka efter allt och alla. Hur får man resten av familjen med på banan? Som det är nu är det 1 som plockar och 4 som stökar ner. Inte undra på att man aldrig kommer ifatt.

Självklart blir det en ond cirkel. Jag blir irriterad och tjatar på barnen och sur på mannen och de tycker jag alltid är på dåligt humör. Hur kommer man ur denna spiral?

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!