Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Kolla in TV3 just nu. De skulle verkligen behöva komma igång med Decluttrandet.

Genast kändes mitt hem renade

• Luktärten

Härligt Analoga, klart du ska vara med här! Kan verkligen rekommendera Chiantis översatta sida om du tycker Fly Lady är vimsigt. Sen måste jag säga att det blir en aha upplevelse under resans gång. Man klarar helt enkelt inte av att ta in allt på en gång.

Själv har jag fortsatt att rensa i röran. Väntar gäster i helgen och vill verkligen inte återuppleva gamla minnen då jag sprang runt som en tok halva lördagen för att det skulle se någorlunda ut när gästerna kom.

Allrummet precis avklarat och hall och kök ska tas om hand när barnen somnat. En handelslista ska skrivas också.

• Luktärten

Gästerna kommer om en timme och här sitter jag och surfar runt alldeles lugn.

Tack Fly Lady och alla här i tråden för det

• Luktärten

Smulu: jag instämmer med vad ovan sagt. Ett litet steg i taget.

Sen trycker jag på "Gilla- knappen" för DING

• Luktärten

Lattjo, härligt och bra jobbat!

Pallas, vi är nog lite i samma situation, känner ofta igen mig i dina inlägg när det gäller övriga familjens oengagemang. Så tråkigt när man precis plockat undan och shinat zinken så kommer någon och stökar till igen.

Barnen har små kompisar här idag så då passar jag på att komma ifatt lite här hemma. Fullt upp på jobbet så orken finns liksom inte när man kommer hem. Som tur är finns dock lusten, har så mycket planer i mitt huvud att det är riktigt högtryck däruppe.

Funderar på om det är för tidigt att plocka undan de allra varmaste vinterjackorna. Det är en aaaaaaning trångt i grovköket nu när det är allt från skalkläder till dunjackor som hänger där.

• Luktärten

Gomorron i tråden!

Här är omkastade planer. Var tänkt lite roligheter för barnen samt ett antal ärenden som är samlat på hög. Minstingen sjuk med nästan 40gr i feber så det blir en innedag istället. Får se vad vi hittar på.

Decluttrandet i allrummet är klart sånär på en hög med gamla inspelade videoband som ska gås igenom. Är egentligen bara att kasta men jag vet att det finns ett par band med barnen på och ett där jag är med i TV. Och eftersom jag noterat så bra på banden... NOT så tar det en stund i anspråk att gå igenom. Måste bara koppla in videospelaren först...

Jag har iaf fortsatt Decluttrandet i ett av barnens rum. En bokhylla klar! Trots att vi bara rensade bort 2 böcker, dammade och ställde iordning så blev det en enorm skillnad. Blir nog nästa bokhylla idag samt genomgång av garderoben.

Ska nog lägga ut ett par annonser på Blocket och Tradera också. Har skjutit länge och väl på det nu.

Längtar så till dess att jag Decluttrat hela huset. Har som mål att vara klar till jul.

• Luktärten

Jag säger som min dotter skulle uttryckt det: Blocket äger!!!!!

Två av tre saker sålda på mindre än en halv dag! Detta ger mersmak till att sätta ut ett par annonser till.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!