Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Får vara nöjd med dagen, 1 tvättmaskin och all disk utom karotterna går i diskmaskin.

• hon mot strömmen
    skrutto skrev 2013-08-15 12:09:18 följande:
    Jag tycker också det är svårt med barnkläder, vi får ärva kassvis från lite olika håll. Just nu ligger det som inte används i plastpåsar i källaren vilket verkligen inte är optimalt just för att mycket plockats upp försent när det redan är urvuxet. Just nu har barnen 74-92 resp. 104-122 i storlek, inte helt lätt att veta vad som passar och inte utan att prova.

Jag tänkte sikta på skubb- eller garnityrlådor från ikea som får stå ovanpå våra garderober (om jag kommer iväg till ikea nån gång). Kanske inte så snyggt, men förhoppningsvis mer funktionellt.

Nästa vecka när det är sovrumszon ska jag sikta på barnklädesrresning i första hand och vuxenklädsrensning i andra hand tänkte jag.

Jag har haft massor med kläder jag har fått, ögnat igenom allt var MYCKET kritisk till vad jag skulle ha kvar. Det blev bara något enstaka plagg kvar, slutresultatet blev ca 10 säckar som for på tippen. Har massor kvar men den känns bra nu efteråt.
  • hon mot strömmen
    81missan skrev 2013-08-15 20:55:32 följande:
    Varför skickade du kläderna till tippen? Var dom trasiga? Jag slänger nog bara trasiga strumpor typ. Resten av kläderna (hela förstås) hamnar på second hand. Om det inte går att sälja tänker jag att dom skickar det vidare någon annanstans.

För att de tar inte emot kläder mellan varven, en del var 10-15år gamla. Sist fick det 7 söckar av mig. Då var det stopp ett tag igen.
  • hon mot strömmen
    Ms H skrev 2013-08-15 21:13:32 följande:
    Får man fråga var i landet du bor? Är det barn- eller vuxenkläder?

Lång norrut, det är barnkläder.
  • hon mot strömmen

Diskmaskinen har slutat diska rent, har rengjort allt jag kan. Skruvar ihop allt igen och fanskapet går som det vill. Blir så jävla less.

Till råga på allt så hatar jag att diska för hand.

HELVETESJÄVLASKITHELVETET!!!!!!!

• hon mot strömmen
    Fundersam02 skrev 2013-08-17 14:22:09 följande:
    Har du kollat om det behöver fyllas på salt och sköljmedel? Min disk blev renare när jag hade fyllt på det.

Har testat det med.
  • hon mot strömmen
    Pallas skrev 2013-08-17 14:26:20 följande:
    Åh, ska jag fråga min kompis hur hon gjorde för att fixa sin? Vet att hon tog isär halva maksinen och SATAN vad vidrig den var på sina ställen! Hon hade ut en reparatör och hängde över axeln på den stackarn med tusen frågor och hon har fixat den själv sedan dess. Vad har du för maskin?

Electrolux ESP 2440
  • hon mot strömmen

Ledsnade på skiten, plockade isär den, vände upp och ner, hängde skotorken över skåpdörren så nu står den och blåser torrt runt alla elprylar. Funkar deninte sen blit det en enkelbiljett till tippen.

• hon mot strömmen
    dotson skrev 2013-08-17 19:54:58 följande:
    Hon mot strömmen - har du provat att starta om den? Alltså inte bara stängs av och på utan reboota den. Hade problem med vår nu 13-åriga maskin för några år sedan och efter mycket om och men kom vi på att man skulle starta om den. På vår var det två knappar som skulle hållas nere samtidigt i 30 s. Sedan funkade den utmärkt igen.
    Jag har testat alla möjliga knep. Men nu har den stått med skotorken ett par timmar. Men den får stå upp ner tills i morgon, så kanske mammas sambo förbarmar sig över den om jag har tur.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!