Välkommen i gänget, Lattjo! Kul att du haft nytta av våra vådor och framgångar. Tråkigt att höra att du blev lämnad. Städmässigt kanske det kan vara en fördel dock, omdu inte tar illa upp. Jag och min man har MYCKET olika åsikter om vad "städa" betyder, vilket krånglar till det lite. Han är mindre slarvig till vardags än jag och han tycker att han är klar med disken när det står smutsig disk kvar på köksbänken fast han nyss startat en havfull diskmaskin.
Du har samma mål som jag, verkar det som. Jag antar att du läst om våra olika strategier här i tråden - en del klarar att följa Fly Ladys tempo, andra, som jag, håller fortfarande på med diskbänken efter en månad. Jag tror att det är väldigt viktigt att analysera lite kring vad det är som gör att det tar emot så att städa, och sedan anpassa sin metod efter hur ens psyke funkar. Det är anledningen till att jag går så långsamt fram; jag har samma problem som Mossy här ovan: jag drar lätt iväg och gör för mycket, sen någon dag när jag är trött och inte orkar allt så tänker jag "äh, det sket sig för tid och evighet ändå" och så förfaller stället igen.
Jag känner igen det där med ungarnas rum... Vi har rensat ur en del som slängts och som barnen ska få sälja på loppis (när vi nu lyckas få något bord, barnloppisen är sjukt populär här i Uppsala). De vill inte ens vara där och leka, så stökigt är det. Hopplöst.
Allmänt inlägg: Är det någon i Uppsala-trakten som är intresserad av hjälp med röjning? Jag är SJUKT effektiv och tycker det är roligt att hjälpa andra i samma situation. Jag har själv fått hjälp av min snälla medryttare flera gånger, det är guld värt! Ibland kan det tom hjälpa att någon bara sitter och pratar med mig medan jag städar.