Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Hej. long time no see.
Här rullar inget på alls längre, eller jo jag har lyckats hålla diskbänken ren ett tag och sett till att den är fin när jag går och lägger mig. Men det är det enda typ.
Hej. long time no see.
Här rullar inget på alls längre, eller jo jag har lyckats hålla diskbänken ren ett tag och sett till att den är fin när jag går och lägger mig. Men det är det enda typ.
*snubblar in* Hundra år sen sista och inte enr utin eller annat vettigt existerar längre i min städ/hushålls värld.
Men jag har fått en hel vägg fri i matrummet, där jag helt enkelt tänkte hänga upp ett schema och ha nån form av grej så man kunde bocka av eller flytta olika färgade nålar på anslagstavlan osv, så man kan ha veckoprojekt, månadsprojekt och årsprojekt och en prioriteringslista, tex vad är det viktigaste idag, måste och vad är egentligen inte så viktigt, typ 1-5 system där 1 är någon som måste göras.. när man är klar med något kan man sätta tex en röd nål där osv osv.
Tror jag behöver något sånt, så jag ser det, kan se vad jag gjort osv och även få ett hum om vad jag rent realistiskt klarar av att få gjort en halvkass dag och en helbra dag osv. Sen får väl andra tycka att jag är hel dum i huvudet då. Men gömmer jag schemat i sovrummet så blir ju resultatet att jag inte ser det och jag måste se det annars glömmer jag snart av att det existerar.
Låter det helt stört??
Letar efter en anslagstavla till, har en och vill ha en till. Köpt post it lappar och stora papper att göra scheman och listor på, måste bara få köpt hem platta nålat och de där utstickande nålarna ( kan för mitt liv inte komma på vad de heter, de enda som går runt är att de heter iaf inte knappnålar för de nålar man tyg med )
Joo jag har mer eller mindre kastat in allt i extra rummet, det är krig där. Fördelen vardagsrummet är tomt på kartonger.
Står lite kartonger kvar i dotterns rum. Men de kommer jag vara tvungen att ta tag i senast v 7, för då tänkte jag att vi skulle byta rum, så kan jag fixa det medan hon är hos sin pappa den veckan =)
Halloj HäckHäxan skoj att se dig igen, var ett tag sen sist.
Mini? Har det blivit tillökning också sen sist?
Hej alla duktigt som krigar med sina hem
Har lyckats tömma mitt sovrum på allsköns bröte, priset är dock att jag lyckats fylla dotterns med en del av varan hahah. Men tänkte såhär, om hon blir tvingad att sova med mig så kanske jag får tummen ur röven att ta hand om det fortare, värt ett försök.
Lyckades hitta min diskbänk och min andra bänk igår och till och med mitt vardagsrum ser ok ut. Måste slagit mig någonstans. Men nåja ge mig en vecka så är det ett minne blott
Nu har jag ännu en gång sparat TS flylady på ännu en dator. Förbannar att ingen av mina skrivare funkar. Jag måste verkligen kolla om de funkar alls, alternativt köpa en ny
Tänkte köra igång med det hela igen. Så jag får fokuserat och har en plan. Min sjumiljoner punktlistor i diverse block här hemma fungerar ju inte i längden haha.
Så idag kör jag dag ett iaf, halleluja ikväll skall diskhon vara ren, fast den är faktiskt ren just nu, men ändå
Jag är fortfarande kapitalt misslyckad när det gäller städning...
Men FlyLady har gett mig några tips iaf som jag använder IBLAND t ex att sätta timer och fokusera för fullt i 10min (klarar inte 15). Då blir iaf något gjort...
Problemet är att jag gör det alldeles för sällan