Foglossning som ej gått över på två år - när vågar man planera för ny graviditet?
Jag födde mitt andra barn för 2 år sedan och hade mycket foglossning under graviditeten. Ont över symfysen och mellan benen, bara lindriga besvär från ländryggen. Dessa besvär har aldrig försvunnit efter förlossningen och de blev snarare värre när kroppen kom igång med ÄL/mens igen. Jag gick hos sjukgymnast ett kort tag efteråt och hon poängterade att jag inte ska bli gravid igen förrän jag varit besvärsfri i 6 månader. Nu undrar jag; om jag har besvär efter 2 år - är chansen stor att jag nånsin blir besvärsfri då? Längtar sååå efter en trea, samtidigt som jag är rädd för att utsätta min kropp för en graviditet till.
Tyckte jag var mycket bättre när jag hade tränat väldigt ordentligt i ca 10 månader; bäcken och bålträning. Men nu har jag jobbat 6 månader, varit lite sisådär med träningen och dessutom börjat rida igen och nu känns besvären värre än nånsin. Tar nya tag med träningen nu och hoppar ridningen!
Någon mer som upplevt liknande? Som blivit av med foglossningsbesvär först LÅNGT efter graviditet? Hur gick en eventuellt ytterligare graviditet?