• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Då va vi hemma igen. Ägget hade släppt för ca 5h sen vid inseminationen. Vad jag förstå kunde han se det på vätskan där ägget legat. Dr va nöjd så då är jag också det. Så nu hoppas vi att någon av de 40milj simmarna hittar rätt... Hur svårt kan det vara!!! Obestämd

Efter första positiva ÄL test så gick det ca 40 timmar innan ägget släppte, denna cykel...  

• jenniekk
    Ingen 1 skrev 2012-03-04 16:32:05 följande:
    Måste bara kolla om ni tjejer kan hjälpa mig att tänka lite...   Glad.

Antar att man inte kan räkna riktigt likadant om man tar stimulering. (Jag tar stimulering enbart för att det ska bli ÄL på RMC: s öppettider... Har inga kroppsliga problem som gör att jag måste ta stimulering.)

Det senaste året har min cykel legat mellan 22-28 dagar, dock flest 22-23 dagar. Tog ÄL-spruta den 23/2 så borde ju fått Äl runt 24/2. (enligt rmc ska man ta äl-spruta 24 timmar innan DI).
    Är idag på cykeldag 21 och har fått testdag12/3, 17 dagar efter DI, inte räknat efter min cykel. Då är jag på dag 29.

När borde jag kunna testa eller hade ni valt att vänta till testdag?   

Jag hade testat efter min cykel bara ägglossningssprutan gått ur kroppen... Lycka Till! Glad
  • jenniekk
    Duvan skrev 2012-03-04 21:13:34 följande:
    Helt rätt:) trist med pengarna bara, men vad gör man inte...
    Jag hade också alldelses för tidig äl denna månad, första testdagen visade äl poitivt. Men vi åkte.

Håller tummarna för dig imorgon:)

Tack Duvan! Har gått bra idag, ägget hade dock släppt. Känns positivt för nu vet jag iaf att ägg och spermie borde ha  chans att mötas. Funderar på om jag inseminerats för tidigt de 2 senaste gångerna.

Hur går det för dig? Symptom? När har du testdag?  
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2012-03-05 17:13:39 följande:
    Men nu undrar jag en grej: när vi var på Storken gjorde de inget VUL. Är det bara när man gör stimulerade försök som de gör det, eller är det standard på era andra ställen? Det är ju så dyrt på Storken så man tycker inte de borde spara in på såna grejer.

På kliniken jag går är det standard vid alla inseminationer. Kan det ha med att göra att Stork är en barnmorskeledd klinik och inte har kunskaperna för detta?
  • jenniekk
    Duvan skrev 2012-03-05 19:19:47 följande:
    Jenniek: det låter ju som bra tajming så roligt!! Själv känner jag inga symptom, känns som mensen är på gång. Men jag hoppas ändå! På söndag är det bim...

Håller alla tummarna... Är dags för lite positiva nyheter i denna tråden nu! Glad
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2012-03-05 20:22:12 följande:
    Hmm, ingen aning faktiskt. De driver ju en ivf-klinik vägg i vägg så helt handfallna kan de ju inte vara. Barnmorskor jag har träffat på har väl gjort VUL när det behövts eller hittar jag på? Lite konstigt är det i alla fall.

När vi gjorde inseminationer i Sverige var det läkaren som gjorde vul då med, tror! inte  barnmorskorna gör det. Om de har ivf klinik också så måste läkare finnas på denna klinik. Du får ställa frågan till Stork varför vul inte görs innan insemination...
  • jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-03-06 21:08:59 följande:
    BIM och ingen mens men negativt test igen nu ikväll (med extra känsligt test). Och alla symtom är som bortblåsta. Dvs så är mens på gång. Känns ok men rätt hopplöst.

Så länge mensen håller sig bort finns hoppet...*håller tummarna*
  • jenniekk
    Ingen 1 skrev 2012-03-07 20:57:19 följande:
    Nej har inte testat än, men tror att det är kört. Har haft rosa/röd liten blödning idag, vet ej om mensen kommer igång fullt imon eller vad det är. Ska testa mig imon.

-håller tummarna-
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012