• Ingen 1

Vi som ska börja inseminera 2012

stegen skrev 2012-11-14 19:41:11 följande:

Tusan också!!! Hoppet är det sista som överger oss, får hålla tummarna lite till!

Fick testdag 18 dagar efter insem, fick du också det? Tycker det är länge, kommer att tjuvtesta 14 dagar efter om inte mensen kommit då.

Bryt ihop och få ut allt, sen gör ett nytt försök efter där varit julstängt, det har ju lyckats förr för dig! Det ska lyckas igen!

Kram
    Tack!
    Jag har testdag efter 17 dagar... Hmm konstigt att dom inte kan säga samma sak.
    Klart att jag hoppas att vi ska få ett syskon, men just nu känns det tungt. Och inte är det gratis heller :(
  • Ingen 1
    jenniekk skrev 2012-11-15 08:02:34 följande:
    Ingen: Har du fått mensen? Eller känns det som den är på G? Förstod inte riktigt...
    Ja jag har fått mens, och känner på mig att testet visar minus därför är det ingen mening att jag testar innan lördag. Enligt RMC har jag testdag på lördag och sen måste jag ringa dem och berätta.
  • Ingen 1

Har pratat med RMC idag. Kommer inte att hinna göra något nytt försök detta året pga att de har julstängt. Ska dock prata med läkaren i december för att kolla hur vi ska gå vidare, om det blir fler insem. eller om de ska hitta på något annat. RMC brukar göra ca 5 insem, innan de kollar på alternativ. Vet dock inte alternativen är, om det bara är medicinbyte??

Så jag följer er alla här inne och håller tummar och tår!!

• Ingen 1
    stegen skrev 2012-11-21 18:30:51 följande:

Visst är julledigheten underbar. Jag är helt säker på att vi också misslyckades och nytt försök blir jan/feb. Visst är det så att RMC inte inseminerar 2 cyklar i rad? 5 insem innan man går vidare är minst 10 månader men sen kommer sommaren också:(

Känns som man kan köra på naturlig cykel i Danmark kanske? Men förstår inte hur det fungerar där.
    Nä RMC vill inte göra insem. två cyklar i rad, i alla fall inte på mig. pga att det måste gå 17 dagar - testdag efter insem och då har jag redan fått min mens. Vet dock inte om det är så för alla?
    Mig svarade dom att det är nya regel..

Vi betalar 5700kr för varje försök nu och har gjort 4 fullgångna försök nu och två som blivit brutna. Sen två i danmark. Får se vad läkaren säger vid telefontiden.

• Ingen 1
    LiveYourDreams skrev 2012-11-23 08:28:25 följande:
    Sju av åtta ägg har blivit befruktade :D
    Grattis!! Håller tummarna!

• Ingen 1
    stegen skrev 2012-11-22 15:33:57 följande:

Samma gäller ju mina 18dagar jag fick, så det kan ju inte bli 2 insem månaden efter varandra.
    Betalar du 5700 för DI?
    Undrar då vad se tar för makes? Fast vi skickas iofs vidare till IVF om det inte fungerar.
    Därför jag tänkte Danmark iallafall över sommaren OM det inte tar sig innan.
    Ja jag betalar 5700 för DI! Syskonförsöken får vi betala själva.
  • Ingen 1
    jenniekk skrev 2012-12-02 06:46:27 följande:
    Tjejer!!! Tror inte det är sant... Men har precis tagit ett positivt graviditetstest!!!
    Grattis Grattis!!!
  • Ingen 1
    LiveYourDreams skrev 2012-12-03 04:19:32 följande:
    Ååh guuuue ja skakar.. Fick precis gravid 1-2. E i chock!!!!
    Grattis!!

• Ingen 1
    Fröken Smilla skrev 2012-12-08 00:00:50 följande:
    Live - jag beklagar verkligen KRAM!!

Sally - även jag är kvar. Vi försöker men inget händer, även om vi inte försökt så länge som ni andra här.
    Idag var jag hos en homeopat som diagnostiserade mig med otillräckligt starka slemhinnor. Så nu har jag fått kalciumfosfat som ska hjälpa till att stärka och ge näring till slemhinnorna så att ägget kan fästa. Hoppas hoppas det funkar, man är ju halvskeptisk, men själva kalciumfosfatet är bara bra i vilket fall som helst, så jag tar dem gärna
    Jag är också kvar, fast med syskonförsök...
    Har telefontid med läkaren på måndag, får se hur vi ska gå vidare. Är ju dock så att även om man har ett barn, så dröjer det/är svårt att bli gravid igen.. Inte nog med att min man är steril, utan det ska tydligen ta ett himla tag innan jag kan bli gravid igen. Hade ju tyvärr mf i våras...

Live: Kram till dig!!

Håller tummar och tår för oss alla!!
  • Ingen 1

Pratade med RMC idag. Läkaren tyckte att vi skulle fundera på om vi ska göra en insemination till eller fundera  på att försöka med IVF.
    Vet inte alls hur vi ska göra nu, känner mig så splittrad!!
    Det är ju en kostnadsskillnad, är det någon här som vet om det är större chans med IVF??

Med IVF kanske vi kan få helsyskon (om vi har tur), om vi vill ha fler barn. Läkaren tyckte att vi gott kunde försöka med en till insemination, men förstod om vi ville gå till IVF direkt.
    Vet inte hur vi ska tänka eller vad vi ska tycka. Är ju så "van" vid insem. nu och är lite "rädd" för IVF (pga att jag inte har koll). Men vill ju samtidigt ha bästa resultat för ett nytt försök...

Åhh varför ska det vara SÅ svårt!!

• Ingen 1
    stegen skrev 2012-12-12 16:04:33 följande:
    Ni har ju fått första genom insemination? 

Ja det är en stor prisskillnad, men om nu insem helt plötsligt inte vill fungera så kommer man kanske upp i de summorna till slut.  
    Jättesvårt beslut!

(Jag ska till RMC nästa torsdag för VUL, så rädd att få samma läkare som gjorde min insem, hon var allt annat än försiktig. Hårdhänt och stressad.) 
    Ja vårt första barn kom till via insem. Men nu har jag gjort två insem. i danmark och fyra på RMC (så egentligen är det sex) och RMC tycker egentligen att vi ska göra fem där, för att sen gå vidare till IVF. Dom vet dock inte om att vi har varit i danmark, men det var innan vi började hos dom med syskonförsök.
    Ja visst är det svårt! Hade jag bara vetat att det hade funkat nästa gång så tar jag gärna insem. Men det finns ju inga garantier. Annars är ju 6000kr en liten bit på väg till de ca 30000 kr för IVF.

Vilken läkare var det du hade sist på RMC?

• Ingen 1
    Binaaa skrev 2013-02-05 20:26:27 följande:
    Ja, hur går det för alla? Tänker på er ofta! {#emotions_dlg.flower}
    Kommer att göra ivf med donerade spermier. Ska på första mötet på RMC i slutet av februari ;)
  • Ingen 1

Hej igen alla!

Nu var det längesen jag skrev något här inne, men har följt er hela tiden! Tar lite bakgrundsinfo igen. Har ett barn som blev till genom donatorinsemination i på RMC i Malmö. Sen blev längtan stor igen och vi försökte med insemination i Danmark och i Sverige, det funkade inte så bra utan nu har vi gjort IVF- försök på RMC i Malmö som tyvärr inte heller har gett resultat. 

Tog kontakt med Lars på Gyn Grönlund. Det var bla där vi gjorde försök tidigare och efter han hört vår berättelse så tyckte han att vi ska prova med insemination hos dom igen, innan vi provar IVF. 

Längtan 30: Såg att du gjort akutpunktur, hur många behandlingar gjorde du? Vad fick du betala? Jag vet att det är väldigt individuellt och olika priser, men är bara lite nyfiken. Jag läste på två olika hemsidor här i min stad och båda hade rekommenderat akupunktur innan bla IVF, synd bara att jag inte fått veta detta tidigare. Alla sätt att få detta till att lyckas måste ju provas Glad

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012