Inlägg från: Fröken Smilla |Visa alla inlägg
  • Fröken Smilla

Vi som ska börja inseminera 2012

Sally Cinnamon skrev 2012-08-05 12:50:08 följande:

Spännande!
    Vi är halvvägs genom BIM-väntan. Känner mig rätt så övertygad om att det inte kommer ha fungerat, men det kanske bara är försvarstankar. Försöker lite ställa in mig på att det kommer bli ivf som gäller för oss. Men det är ju inte helt kört än. Så rädd för att bli besviken igen bara.
    Heja er Sally! Tror vi har ungefär samma BIM
    Jag känner ingenting mer än de sedvanliga ömma brösten som alltid kommer. Har förvisso inte haft någon molvärk alls denna gången, det brukar jag ha, men jag uppskattar frånvaron
  • Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-08-10 13:27:34 följande:
    Sally: bim är imorgon va? Håller tummarna för er!! Kanske du bara testade för tidigt? Hoppas! Här är sjukanmälan till jobbet gjord o inseminationstiden bokad. Imorgon 10:00 är det dags :)
    Åh härligt!! Heja er!!
  • Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-08-11 06:31:54 följande:
    Tack tjejer! Ni är så jäkla gulliga!! Vi körde ner igår o har bott på hotell inatt. Lite vardagslyx :) nu väntar hotellfrukost o sen en tur med färjan. Hoppas era lyckönskningar o tumhållningar hjälper :D

Bor ni i Helsingborg? Verkar ju bli en härlig dag här lycka till!
  • Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-08-11 07:29:46 följande:
    Smilla: japp :) har ju 3,5 timmar hit o insemtid 10 så kändes lite tidigt ;) ja ser ut o bli fantastiskt. Får nog stanna kvar efteråt o njuta lite :)

Det tycker jag :) Helsingör kommer vara proppfullt med folk och det är ju himla mysigt där med! Sen är Helsingborg underbart på sommaren :) följer ni havet gående från Knutpunkten och jobbar er bort mot Gröningen och Fria bad känns det nästan som man kommit utomlands!
  • Fröken Smilla

Usch Sally känner att min är på gång också... Neg test idag bim -1 och känner verkligen att tanten är på gång

• Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-08-11 11:01:02 följande:
    Nu är man inseminerad! Bytte donator. Va bara jag, min fru o dr lars där. Fick 30miljoner spermier o slemhinnan va 9mm :) första insem hade jag ju ett ägg, andra hade jag två från samma äggstock o nu hade jag ett ägg i varje äggstock. Så dubbel chans denna gång med! Känns superbra! Är riktigt förväntansfulla jg o frun :) nu ska vi bara njuta av en underbar dag i solen :)

Härligt! Och Helsingborg visar sig verkligen från sin bästa sida idag håller alla tummar jag kan för er!
  • Fröken Smilla

Jodå, här kom mensen igång idag... Ingen katastrof, även om man önskar att utgången hade varit annorlunda.

• Fröken Smilla
    vivantarpadig skrev 2012-08-14 06:08:33 följande:
    Tog ett test i gårkväll, kunde inte hålla mig. Ett starkt streck och vänster om det ett svagt, svagt streck som både mannen och jag såg. Vågar man hoppas? Kan det visa trots att det inte fungerat? Vi vågar inte ta ut någonting förrän torsdag. Ska testa med CB tester då. Är så orolig att mensen ska sätta igång närsom.

Men det var ett svagt streck, hoppas alla streck räknas :) 
    Håller alla tummar jag kan!!
  • Fröken Smilla

Varför brukar su inte godkänna det?? (beklagar mensen!)

Jag kanske får sålla mig till denna grupp snart igen. Jag personligen är på försök nr 8 nu och blev i veckan inskriven hos en privat gyn. Den 15/10 ska jag dit på första samtalet för en första utredning. Vet inte hur mycket de gör redan nu, men lite hormontester och annat kan nog inte vara otänkbart. För killen är det dock bara försök nr 4 så han får nog inte utredas än på ett tag. Är väldigt glad att jag fick tag i en privat gyn som har väldigt gott rykte här i stan. Jag har BIM några dagar innan så förhoppningsvis behövs inte utredningen, men vem försöker jag lura liksom...?

• Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-09-24 18:28:25 följande:
    Grattis baby pyk! Vad underbart! Va det makeinsemination??

Status själv, inväntar Äl för besök i Dk...
    Åh spännande, är det nu i dagarna??
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012