Inlägg från: Fröken Smilla |Visa alla inlägg
  • Fröken Smilla

Vi som ska börja inseminera 2012

Binaaa skrev 2012-04-15 10:51:03 följande:
    Nu kom mensen Gråter
    Åh va trist Speciellt första gången är det riktigt hårt, för man har så stora förväntningar. Många kramar till er, snart ser ni fram emot nästa försök Hjärta
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla

Testa Sinova! Fast jag tror inte man får använda det när man är gravid... men innan iaf!

• Fröken Smilla

Hej tjejer!

Här verkar singelinseminationerna läggas på hyllan, om allt vill sig väl - har nu träffat en grabb som verkar lovande!

Kommer dock att följa denna tråden! Jag kanske är tillbaka snabbare än tänkt... Och jag svarar såklart gärna fortfarande på frågor om ni har några

Håller tummarna för er alla!!

• Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-04-22 13:30:41 följande:
    Jenniekk; håller tummarna!! Här förväntas testet bli pos idag om min kropp ska följa sitt mönster. Men hitills är strecken inte i närheten.. Vi får vänta o se, eftersom de borde bli pos så testar jag ofta idag :)
    Hoppas kroppen kommer på bättre tankar och gör det där testet positivt nu!

Jenniekk: håller tummarna för tidig ÄL!

För varje dag ser det mer och mer ut som att jag lägger inseminationerna på hyllan tills vidare. Tänk om jag äntligen träffat "den rätte"?! Tänk om jag slipper åka till Danmark igen...
    Helgen var underbar med honom, han är precis det jag letat efter. Jag tror jag är kär Och det är en fantastisk känsla! Vi sätter inga stämplar på något ännu, men det går i alldeles rätt riktning.

Att han kysser som en gud och har en massa sexiga tatueringar är rena pluspoäng
  • Fröken Smilla

Hej tjejer! Läser allt om er Ni är så starka!

Själv har jag blivit med pojkvän Så nu är det slut på singelinseminationerna (för gott hoppas jag)! Det är den finaste man jag någonsin träffat på... Tänka sig att ödet föll sig på detta vis. Kanske var det en mening med alla misslyckade försök trots allt?
    Jag kan se honom framför mig, med ett spädbarn sovandes på bröstet... Jag är självklart inte bara ute efter en pappa, men det är en del av drömmen. Som han faktiskt delar med mig

Jag läser vidare om er, vill så gärna följa era bebisresor!

Kram på er alla!

• Fröken Smilla
    Ensam är stark skrev 2012-04-28 23:41:27 följande:
    Jag kommer att göra mitt första försök hos Storkkliniken i Maj månad! Spännande, bara till att vänta på ägglossning!
    Heja heja! Lycka till
  • Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-07-03 19:26:02 följande:
    Jenniekk: e du kvar? Hur går de för er? Smilla: läser du fortfarande? Hur går det me din nye kille? :)
    Hej!! Jodå jag läser en del, men missade ditt inlägg...

Ledsen över alla tråkiga situationer här...

Det går väldigt bra med killen, han flyttar snart in Och vi "råkade" ha sex utan skydd runt ÄL så i den vevan bestämde vi oss också för att vi struntar i skydd. Jag har BIM idag, men har bara de vanliga menssymtomen så jag inväntar mens. Det känns ju lite lyxigt att kunna försöka nästa månad igen... Är så van vid att behöva skrapa ihop pengar, ta ledigt från jobb och sen sitta med alla känslor ensam. Hoppas nu att färska simmare har bättre inverkan än de frysta...
  • Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-07-15 17:12:23 följande:
    Smilla: vad kul o se dig o kul att de går så bra!! Hoppas du hänger kvar här :)
    Jadå, det gör jag Mensen kom nu för en timme sen ca, så vi fortsätter försöka nästa ÄL.
  • Fröken Smilla
    Sally Cinnamon skrev 2012-07-21 11:06:57 följande:
    Börjar ÄLtesta igen i början av nästa vecka. Så nytt försök är på gång. Den här gången måste det funka för nu orkar jag inte mer!
    Hoppas du får en riktigt vilsam och härlig semester.
    Heja heja!

Då har vi nog ÄL runt samma tid
  • Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-07-22 12:12:42 följande:
    Sally: spännande! :) vi har haft samma på våra två första försök men denna gång ska vi byta. Var förvånad att vi inte blev erbjudna det sista gången men nu hr vi iaf flaggat för dr lars att vi vill byta donator :)
    Jag hade samma donator två gånger och sedan två andra två gånger (har gjort totalt 4 insem). Vid andra försöket bad jag själv om en annan, vid tredje försöket provade jag med donatorn från första gången igen och vid fjärde en helt ny efter inrådan från Dr Lars.

Jag tror det är svårt att avgöra om man ska byta eller inte. Tror inte det finns nåt som talar för att det ena eller andra skulle vara bättre.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012