Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Äppelblad skrev 2012-02-11 16:30:22 följande:
    BIM+1 idag, testade negativt och tecken på att mensen är på väg.

Första försöket på insemination misslyckades alltså. Försöker samla kraft och blicka framåt mot nästa månad.
    Jädra tant röd! Nya tag om ett par veckor? Håller tummarna att d går bättre nästa gång, även om d inte gör mindre ont att d inte gick vägen denna gången.
  • Längtan 30
    Fröken Smilla skrev 2012-02-11 17:44:18 följande:
    Jättetråkigt att höra om era misslyckade försök

Jag är liten sliten efter en fest igår Tänkte mig att det ska ha varit sista alkoholfesten nu på ett tag...
    En kompis t mig sa att hon festade t d kvällen innan hon blev gravid på storken å båda gångerna tog d sig på första försöket, hon ska ha deras andra barn om ett par månader. : Tror ja ska dricka ett par glas vin kvällen innan vi gör vårt första försök t sommarn haha.
  • Längtan 30
    sunsed1 skrev 2012-02-11 18:36:11 följande:
    Efter januari missen, då min mens kom precis som väntat trots alla grav symptom efter Inseminationen, är det snart dax för nästa februari omgång. När som helst - nu i dagarna. Bara väntar på ÄL-stegringen.

Och sedan är det bara 9 månaders härlig graviditet och sen äntligen möts vi, jag och mitt barn.

Det gäller att visualisera tjejer - visualisera .. ! :-P
    Härligt, älskar din inställning! Kör hårt å lycka till, ja (å säkert flera andra) håller tummar å tår att d går bättre denna gången! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    sunsed1 skrev 2012-02-11 18:42:10 följande:
    Tack Längtan 30. Vi alla längtar ju så starkt efter ett litet knyte.

lycka till
    så lite så, klart man hejjar på er andra medan man väntar på sin egen tur. bara drygt 3 mån kvar nu förhoppningsvis..
  • Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-02-12 13:44:08 följande:
    Ja du har nog rätt=) tack för hjälpen=) Kramar
    håller m liveyourdream å förhoppningsvis va d "bara otur" att d slutade i mf men d e inte fel å göra en ordentlig "helkontroll" faktiskt. ja fick göra vul å en hss, dom sprutade in kontrastvätska lr nåt sånt för å se hur äggledarna såg ut å på vul:en såg dom att slemhinnor såg släta å fina ut oxå. Kan dock inte komma ihåg om dom sa nåt speciellt om äggstockarna så nu börjar ja noja mig om dom e bra hehehe, slutar man nånsin analysera å oroa sig?! 
  • Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-02-12 14:37:35 följande:
    hahaha nej Längtan30...man slutar aldrig noja.

Efter 7 års försök och läsande om allt om barnlöshet känns det som om jag borde vara fullutbildad barnmorska nu.

har vänner som fått barn och inte har en aning om hur befruktningen äns går till i kroppen...en annan är ju så fruktansvärt medveten om allt!
    känns ganska fånigt att komma till mvc sen och bli upplyst om hur man ska leva och vad som är bra och inte..haha.

Jag gjorde ett vul efter mitt missfall och hon sa bara att hon inte såg något konstigt och att slemhinnan va tjock och fin?
    tror iofs d e just allt planerande å väntande som skiljer oss fr "vanliga fertila par" å gör oss mer nojiga, analyserande, informationssökande å allt möjligt. både ja å killen har sagt att hade d bara funkat vanligt hade vi troligtvis oxå resonerat "d blir när d blir" men undersökningar, provtagningar å framför allt all väntan tar väldigt hårt på en.

beklagar än en gång att d slutade i mf, men eftersom slemhinnan såg så bra ut tror ja faktiskt att d kan ha varit "enkel" jävla otur. e ju så även för par som inte e i sitsen vi e i, att graviditeten ofta slutar i mf pga kromosomfel å liknande. håller tummar å tår att nästa försök går som en dröm! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-12 14:31:05 följande:
    Längtan: till mig sa han att äggstockarna o äggledarna e svåra o se, för de e för små. Men va passagen fri behöer du inte oroa dig för problem där iaf :)
    aha, åh tack..där försvann lite funderingar..{#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-02-13 09:38:45 följande:
    Sådärja! Nu har vi också varit på Stork. Hade nästan glömt hur mycket man kan KÄNNA EFTER, på jakt efter graviditetsymtom, men jag kommer drabbas hårt av grubbel och överanalys märker jag :) Stålsätt er!
    spännande hehe..stort lycka till!!
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-13 16:08:59 följande:
    Usch denna väntan är verkligen jobbig. :/ jag vill bara veta o ändå är det en 8 dagar till bim. Tiden går sååå långsamt. Idag fick vi hem testerna vi beställt så nu ligger de o väntar. Ska försöka hålla mig till iaf bim -3 innan jag testar.. :p
    fy d kan ja tänka mig, ja e nästan lite nervös för att ja missat ÄL om ja nu har lite drygt en vecka mellan mens å ägglossning men d visar sig väl dom närmaste dagarna..fick hem mina ÄLstickor å gravtest (kom m på köpet e ju nåra mån kvar t dom ska användas hahaha) idag, skönt å ha dom hemma så ja kan börja. sparar mina digitala ÄLtest t maj å juni när d e viktigast å ha koll på d, nu e d ju mer för å börja fastställa hur lång tid d e mellan mens å ÄL samt räkna ut lutealfasen får ja ju på köpet då..

du vet en t som väntar m spänning på din testdag, även om du skulle tjuvtesta före bim hihihihi. håller tummar å tår så hårt ja bara kan! {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012