• Duvan

Vi som ska börja inseminera 2012

Jenniek: det låter ju som bra tajming så roligt!! Själv känner jag inga symptom, känns som mensen är på gång. Men jag hoppas ändå! På söndag är det bim...

• Duvan
    Fröken Smilla skrev 2012-03-06 21:08:59 följande:
    BIM och ingen mens men negativt test igen nu ikväll (med extra känsligt test). Och alla symtom är som bortblåsta. Dvs så är mens på gång. Känns ok men rätt hopplöst.
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan

Åh det är ju jätte bra att mensen inte dykt upp, hoppas hoppas du är gravid
  • Duvan

Hej tjejer, jo min mens kom i helgen...har bestämt att ta ett uppehåll ett par månader. Vi har även tänkt till ny klinik, gyn grönlund. Pga priset och att de kollar om ägget släppt. Nu känns det väldigt tungt men det blir väl bättre..

• Duvan

Hej alla tjejer

Va trist jennieek att mensen kom, förstår precis hur du känner. Hur skall ni göra nu? blir det nytt försök nästa månad?

Sockerpian; Va spännande att du är nu nyinseminerad, håller tummarna att det sätter sig:)

Sjäv har jag lagt det lite år sidan, behöver lite paus känner vi... Men om ett par månader är det gyn grönlund som gäller:) tänkte maila Lars och skicka in alla papper så det är klart. Är så sugen på att åka NU, speciellt när jag är inne och läser här...men som sagt den som väntra på nått gott....

kramar

• Duvan

Förresten, vad måste man göra innan insemination hos Gyn grönlund?
    Journalsamtal behövs inte eller?

• Duvan

Aha, det låter ju väldigt okomplicerat på gyn grönlund:)

Jennieek;  Jag tro det kan vara bra att "landa" lite och hämta ny energi innan ny insemination.
    Förstår att du är ledsen och tappat orken...men dte kommer att sätta sig så småningom:)

Det är som du säger, par som får barn i sängkammaraen behöver också ett antal gånger på sig och då har de ju bätter möjlighet att pricka äl...

Jag och min smabo har fått för mig att jag har stressat upp mig för mycket när det är dax för insemination så nu skall jag försöka varva ner lite...långa promernader, yoga mm så jag är lugn nästa gång det är dax:) stress är ju aldrig bra för kroppen

• Duvan

Har inte fått något svar om varför det inte lyckas, har ju bara pratat med dem på Storken och de säger att det tar i genomsnitt 3-4 gånger så inget konstigt. Men det vore skönt att prat med någon läkare som verkligen tar sig tid. Nästa gång ska vi ju till gyn grönlund vilket känns bra eftersom han tar ultraljund och ser hur äggen ser ut, plus att det är betydligt billigare.

det är väl typ 25 % chans att bli gravid om man prickar äl så det kommer ju sätta sig förr eller senare:)

• Duvan
    Längtan 30 skrev 2012-03-19 20:23:18 följande:
    Nix pix, ja behövde inte göra hiv lr hepatittest ens, minns ja inte fel va d LiveyourDreams som tipsade mig om d. Ja berättade att ja har lite oregelbundna cykler å att läkaren på SU RMC sagt att ja ska få pergo å ovitrelle inför insem, så då ville han bara ha personnummer å adress så skulle han skicka receptet sa han. Har du gjort nån HSS? D e d enda ja gjort å den va bra, Dr Lars sa att d inte behövs nåt mer.
    tack, jo jag har gjort HSS i höstas. Storken krävde ju en himla massa prover så jag har ju dem kvar också.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012