Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Vi som ska börja inseminera 2012

Oh shit, kan knappt stå på benen, ropade ner vår hyresgäst och hon hittade mig mitt i rummet där jag hysteriskt stod och hoppade på stället och pekade mot fönstret "TIIIIIITTTTAA" hon trodde jag hittat något kryp eller något, kollade mina vanliga tester och konstaterade ja de är positiva och precis då vart det digitala klart =)

• drömmaromsmått

vi firade femårig bröllopsdag dagen efter danmark och vi sa då att för att inte ha köpt något åt varann så kan vi få världens finaste årspresent ♥ och tänk det verkar som vi får det!!

• drömmaromsmått
    Frankie86 skrev 2012-05-28 14:17:47 följande:

Åh va fantastiskt!!!

GRATTIS :) vad glad jag blev för eran skull!

Nu är jag sugen på att gå och köpa mig ett eget test.

När har du bim?
    Jag har det på torsdag, men skulle vilja testa i morgon redan.
    Kan kanske vara för tidigt?

STOR KRAM!          
    Jag är på ÄL+10 har en lutelafas på 12 dagar när jag gör behandling så jag är på BIM-2 
  • drömmaromsmått
    Frankie86 skrev 2012-05-28 14:26:42 följande:

Jag är på äl+11 idag. Har lutelafas på 14 dagar. Så jag är ju på bim-2 i morgon.
    Törs jag köpa och göra ett test i morgon bitti eller är det bäst att vänta?

Kan inte hålla mig.
    Det drar nere i livmodern och sticker till i brösten ibland.  

Lite molvärk kan jag ha annars också, men brukar inte känna av brösten.

eller så överanalyserar jag :)        

Jag är bara testgalen så jag kan inte hålla mig, men jag har billiga tester från babytime och testlagret så för min del blir det inte så farligt att toktesta, 130kr för 20 tester sen fick jag ett digitalt av min kompis som är lika testgalen som jag ;)
    Hade tänkt spara det men när de billiga visade utslag tog jag det ändå.

• drömmaromsmått
    Frankie86 skrev 2012-05-28 15:06:36 följande:
    Ja nog har jag lite svårt att hålla mig allt.

Ska nog gå ner och köpa ett cb känsligt test. eller kan dom ge falska positiva utslag?

Nu sticker det i brösten till och från, kan ju hoppas att det är positivt. :)

Kommer inte ihåg hur jag kände med dottern :)      

vad jag förstått är det rätt vanligt med spök på CB, åtminstone är det vad de verkar ha konstaterat i vissa trådar här på fl oc digitala tar mer hcg fast det känns otroligt eftersom mitt visade + fast stickorna var så svaga.
  • drömmaromsmått

Nej inte direkt, tycker jag varit mycket tröttare men det kan bero på att jag jobbade 70 timmar veckan som var. Ikväll har jag haft lite hugg som känns dom ligamenten, men vem vet jag kanske inbillar mig, det är tidigt än. Börjar känna oro för missfall, alltid är det något att oroa sig för.. vill bara snabbspola till vulet om tre veckor.

• drömmaromsmått

Vi har varit på cfc i nörrebro. Har tagit pergo och ovitrelle, hade för många ägg och fick göra reduktion.. Hoppas du har rätt :)

• drömmaromsmått
    MikuAndSaraLi skrev 2012-05-30 16:03:15 följande:
    Fuskade och tog ett tidigt test. Visade absolut ingenting. Dock har jag ju inte BIM förrän på Måndag så ska testa igen nästa vecka om mensen inte kommer. KAN inte vara skengravid - tänker knappt på det liksom >.<

Om jag ska gå efter denna gångens plussande så har de tidiga varit värdelösa.. det första visade knappt positivt och när jag sedan tog ett tidigt och ett testlagrets så visade testlagret tydligare fast det var svagt.
  • drömmaromsmått
    Längtan 30 skrev 2012-06-02 20:56:58 följande:
    Isåfall var d kanske min bittra kommentar som utlöste d.

Kände att min barnlösa sida reagerade lite bittert också.. har en ivf kompis på besök vi har båda barn men som vi konstaterat en gång barnlös alltid barnlöshetskänslor.
  • drömmaromsmått
    MikuAndSaraLi skrev 2012-06-02 23:10:47 följande:
    Vad tråkigt att man blir utmobbad för att man har symptom.
    Väldigt omoget och jag blir uppriktigt besviken på sån patetisk bitterhet.

Jag frågade redan i början om jag kunde hänga på - eftersom jag också inseminerar.
    Förklarade även att jag gjorde detta privat - har även haft mf i mars månad efter insem.
    I trådstarten står det absolut ingenting om "HÄR ÄR ENDAST FÖR OFRIVILLIGT BARNLÖSA!!!!" utan "Vi som ska börja inseminera 2012"

Extremt töntigt att klaga på andra - fler än jag har inbillat sig alla möjliga symptom för att sedan ändå få sin mens.

Har ni problem med mig tjejer - ta det då med mig direkt och var inte fega och diskutera saken över mitt huvud.
    Men å andra sidan - detta ÄR ju Familjeliv - där folk inte beter sig som vuxna.

Lät JAG bitter nu?

Jag ber om ursäkt -.-'
    Det är ingen som mobbat ut dig eller talat om dig över ditt huvud, det som nämndes var våra känslor över hur du uttryckte dig helt enkelt och du var lika välkommen att delta du också.

Och såpass läskunnig är man väl att man kan se under vilken kategori en forumstråd ligger dvs SVÅRT ATT FÅ BARN, jag har inga problem med att ha med "mer fertila" i tråden det som störde mig var just att du fick det att låta så otroligt trist och jobbigt med grav-symtom och just skriva ut "grinar" alla här som inte plussat än skulle i stortsett kunna mörda för dina symtom och det känns som ett slag i ansiktet när man sitter i forumet för svårt att få barn och någon då "klagar" över hur jobbigt det är, när man går in i en tråd med barnlösa och själv inte är ofrivilligt barnlös så kanske man ska tänka sig lite för vad man skriver. 

När jag väntade dottern drabbades jag av hyperemissis och kräktes från v7-42 visst jag kunde klaga varje dag, svårt att inte göra det när man till slut kräks blod och sedan fortsätter det om och om och om igen... men det var på min alldeles egna blogg och ALDRIG på svårt att få barn forumet för det är otroligt elakt gjort när folk kämpar år ut och år in, aldrig att jag skulle få för mig att klaga där!     

tycker att det är otroligt tråkigt att du inte kan se att du uttryckt dig dumt för att befinna dig i en tråd med barnlösa utan anser att det är vi som gör fel mot dig.. 

Över till lite om mig, har börjat känna av illamånedet nu om dagarna.. imorse var det ganska illa men det är en sån jäkla lättnad att känna att det händer något, oroar mig ändå varje dag för missfall.. kan knappt bärga mig tills den 20e då ska vi in och se hur det ser ut =) 
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012