• Ingen 1

Vi som ska börja inseminera 2012

Grattis till er som fått plus!!
    Kul att det äntligen är lite plus i tråden!

Beklagar till er som fått er mens!

Själv har jag/vi tagit paus nu under sommaren, efter två misslyckade försök i danmark och tre på rmc så känner jag att jag måste ha en sommarpaus.
    Tittar in på tråden nästan dagligen ;)

Håller tummar o tår för oss alla!

• Ingen 1

Nu måste jag berätta något som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka.. 

Hade mens den 27/4, DI den 10/5.
    Fick mens igen den 20/5 och gjorde då flera grav-tester  (på olika dagar), som alla var negativa.
    Hade testdag den 27/5 och testade då med clear blue digital och var ej gravid.
    Den 4/6 fick jag en konstig brunaktig flytning (ursäkta detaljen).
    Den 9/6 fick jag en känsla att jag ville göra ett gravtest. Tog ett test från Doc (tror att det heter så, från ett apotek) som är känsligt för hcg. Blev ett plus, tänkte att det är säkert ett spökstreck.
    Den 10/6 tog jag ett clear blue och fick +.
    Idag 11/6 tog jag ett clear blue digital som visar gravid 1-2 veckor. Är idag på dag 23 i cykeln och jag har relativt korta cyklar.

Ringde till barnmoskarn för att höra hur jag ska tänka. Hon tyckte att jag borde ha blivit gravid på aprilmensen?
    Känns konstigt, samtidigt som det känns märkligt att jag skulle kunna bli spontangravid eftersom enligt läkarna har min man inga spermier alls. (och jag har inte varit med någon annan).

Har inte fattat detta än, känns så konstigt!

• Ingen 1
    Längtan 30 skrev 2012-06-11 09:32:00 följande:
    Ingen 1; Oj, va omtumlande/förvirrande d måste vara! Grattis va min första tanke, min andra va att du kanske bör göra ett vul för att kolla så allt e som d ska?

Håller tummarna att allt går finemang! {#emotions_dlg.flower} 
    Tack!
    Pratade med BM och dom tyckte inte att jag skulle göra vul ännu... Kanske borde ringa in till sjukhuset?
  • Ingen 1
    MariaaG skrev 2012-06-11 12:00:05 följande:
    Ingen1: oj!! Grattis är väl på sin plats :) om det bara är 1-2 veckor är det väl ingen ide att göra vul? Måste nog vänta några veckor till, eller någon som vet bättre? Om man tittar på tiden som du beskriver så borde det väl inte vara inseminationsspermierna som är skyldiga? Är det helt omöjligt för din man att producera spermier?
    Nä jag känner också att det inte borde vara DI:n som har gett mig +.
    Bm ville göra vul först den 10/7, hon var inte alls orolig för min "bruna flytning" bara lite gammalt blod sa hon?
    Vet inte om jag kan lita på cb digital, känns så overkligt..

När vi började den här resan, så lämnade min man ett par spermaprover och gjorde några andra tester, då sa läkarna att han inte hade några spermier. Men det är ju några år sen nu, vet inte om han har fått spermier nu.
    Vill ju verkligen att det ska vara min man som "orsakat" detta plus ;)

Ringde mitt hemsjukhus, sjuksköterskan som svarade skulle kolla med läkaren och sen ringa mig i eftermiddag.
  • Ingen 1
    TyraPaloma skrev 2012-06-11 18:12:56 följande:
    Grattis!!! Det låter onekligen skumt det där men det borde ju vara mest troligt att det är från DI??? De där veckoindikatorn tror jag inte riktigt att man kan lita på och vissa har ju lägre hormonhalt än andra. Clearblue är inte ett av de känsligaste testen har jag hört.
    Ska ev in till läkaren imon och göra ett vul. Om dom ser något, så borde ju vara från DI:n ( ang tiden).
    Det är ju tyvärr redan semestertider, så det var knappt någon som ville träffa mig. Det kan ju vänta tills juli när det finns tider, jojo kommer ju att ha funderat/undrat ihjäl mig under tiden..

Känner ju inte av så många symtom... Är lite känsligare för vissa dofter (kunde knappt byta bajsblöja igår, men gick utan problem idag). Är lite tröttare än vanligt, trodde dock att det berodde på att jag jobbade på ett nytt ställe förra veckan (mycket nytt att tänka på). 
    Om jag är i vecka 7 (DI) borde jag kanske känna av fler/mer symtom. Om jag är i vecka 4 kan det ju vara normala symtom. (har kollat veckorna i fam.livs grav. kalender)
    Hoppas att ni förstår hur jag menar, klagar absolut inte!! känner mig bara så förvirrad! Vet inte om det tom skulle vara missfall?

Duvan: Beklagar!!!     Hjärta
  • Ingen 1
    drömmaromsmått skrev 2012-06-12 02:36:12 följande:
    Ingen1 visade cb digitalt 1-2 så är du gravid i v4 mitt slog om till 2-3 samma dag v5 började och samma med +3 samma dag jag gick in i v6. Så de är väldigt exakta. Duvan stor kram, det behöver inte vara någon fara.. min syster störtblödde när hon var gravid och ut kom en liten frisk kille 8 månader senare, kan vara massvis med ogarlig anledningara.. håller tummarna! Jag ligger på sjukguset med magsjuk dotter son just nu sondas pga uttorkning.
    Hjälp mig nu!!  CB visade 1-2 veckor, då borde min man vara "skyldig". För jag gjorde en DI den 10/5 o har haft mens och negativa test både före och på testdagen. Och om jag blev gravid på DI, så borde det väl vara mer än 1-2 veckor på CB?
    Ska försöka få komma in och göra ett vul idag eller imon. Pratade med KK igår och enligt läkaren så borde jag blivit gravid vid DI, men fått ett missfall, därav 1-2 på CB. Dock kunde dom inte förklara hur sjutton jag kunde få negativa resultat på min testdag. Testade med CB digital då o den visade Inte gravid. Så KK skulle höra ett jourläkaren om hon kunde göra ett vul idag eller imon för att kolla.
    Tänker att om jag nu är i vecka 7 som dom påstår, så borde det väl nästan synas något? Och är det vecka 4, så syns det kanske inget och då ska jag be om en ny tid eller få jag snällt vänta tills läkaren hos BM skulle kolla den 10/7. 
    Fy sjutton vad detta är jobbigt! Blev superledsen när vi misslyckades med DI, nu vet jag inte om jag är gravid eller har fått missfall? Alla inom vården tycker olika och vad ska jag tro???

Hoppas din lilla tjej kryar på sig så fort som möjligt!!
  • Ingen 1

Verkar som om jag har fått missfall!
    Tog blodprov hos BM igår, hon ringde mig för en stund sen och sa att hcg-provet var för lågt för att jag skulle kunna vara gravid nu.
    Men dom kan fortfarande inte förklara hur det hänger ihop.

Så nu kommer jag nog ta en LÅNG paus, vet inte om jag kommer att orka fortsätta med detta längre.
    Om jag orkar så kommer jag att följa denna tråden, för att se om det händer något hos er andra!

• Ingen 1
    Memphis skrev 2012-06-28 15:43:23 följande:
    Hej tjejer! Har inte varit aktiv här på evigheter! Vi har DI. Lyckades på första (!) försöket men det blev sorgligt nog mf. Som att man inte har nog liksom!
    I alla fall kom mensen tillbaka snabbt och kroppen verkade "funka" och vi gjorde ett nytt försök som inte tog sig.
    Skulle prova igen efter förra mensen men äl test gav aldrig utslag? Tänkte att det var en tillfällighet, har hört att de flesta kvinnor kan hoppa nån äl per år. Men skulle haft min mens i lördags och den är fortfarande inte här.. Allt är så skumt. Jag har Alltid haft regelbunden mens från att jag var 12 år, aldrig uteblivit (förutom då jag var gravid då naturligtvis)
    Fattar verkligen ingenting. Ska det börja krångla nu? :(
    I och med att min man är infertil så vore det fruktansvärt jobbigt om det ska va nåt knas med mig med. Men jag målar väl fan på väggen som vanligt..
    Men har tyckt det varit så skönt att slippa hela hormontillskottskarusellen..
    Beklagar!! Förstår verkligen din känsla!! Det är så orättvist!

Fick också mf nu, känns så fruktansvärt tungt. Det var det sista syskonförsöket med samma donator som till vårt första barn. (Vet om att helsyskon inte är hela världen, men jag hade hoppats på detta) Vet inte om eller hur vi ska göra nu.
    Hela denna situationen är så konstig. Gjorde först en DI, visade negativ. En vanlig mens efter, sen blev det plus på stickan. Sen visade det sig vara ett mf.
    Min man är infertil, men jag har väldigt svårt att se hur jag kunde få negativt o sen mens, sex med min man, sen plus.... Hade jag ringt mer till RMC, så hade vi ju kört igång igen efter det negativa testet, för om det är negativt på testdagen, så är det ju dags att köra igång en ny DI.
    Tror inte att min kropp är som vanligt igen, har lite småblödningar. Hoppas att kroppen kommer igång igen snart, så vi kan ta ställning till hur/om vi ska fortsätta.
  • Ingen 1
    Memphis skrev 2012-07-03 17:49:35 följande:
    Ingen1 : Det klart ni hade hoppats på helsyskon! Och mf önskar jag inte min värsta fiende. Det är extremt jobbigt när kroppen som sagt, som grädde på moset, inte gör som man vill! Högsta plågogränsen är ju redan nådd för längesen. Min mens kom i söndags! Otrolig lättnad för jag var så himla nojig över att det ska börja krångla med det nu också. Nu tar vi lite semester om ett par veckor och sen gör vi ett nytt DI försök. Funkar inte det tror jag vi ska börja överväga ivf. Får se vad läkaren säger.
    Skönt att din mens har kommit igång och hoppas på en bra nystart!!

Känns fortfarande tungt, vill att min mens ska komma igång och få iordning på detta ;)
  • Ingen 1

Det känns så otroligt bra med all stöttning man får här i gruppen, vilket härligt gäng!!

Grattis till er som fått plus!!!

Håller tummar och tår för oss alla här!

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012