Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

telgebo skrev 2012-08-02 22:32:26 följande:
    Får man det intyget med sig efter ins alltså?
    Vi fick skriva på papper om föräldraskap innan första inseminationen, å efter båda inseminationerna fick man ett papper där d stod att vi gjort en donatorinsemination.
  • Längtan 30
    vivantarpadig skrev 2012-08-02 23:54:00 följande:
    Angående papper och intyg så skrev jag som tog emot donatorspermie under på att jag godkände de villkoren. Min man skrev inte på någonting. När jag pratade med dr Lars på Gyn Grönlund om detta för en tid sedan om just det juridiska så fanns det ingenting sådana papper för oss svenskar som gjorde insemination i Danmark. Det är ingen (MVC, barnmorska) som behöver veta  om vi skulle bli gravida att vi har blivit det i Danmark och via donatorinsemination. Sen om vi berättar det för vårt barn är ju upp till oss.

Jag letade sådan här infomation tidigare i våras men fick inga andra direkta svar. Det som kan bekymra mig lite är ju om det på något sätt skulle vara så att det krånglar i Sverige om några mynidgheter får reda om att min man inte är genetisk pappa till vårt barn och helt plötsligt gäller inte försäkringar, arv mm. Förstår du hur jag menar? Några andra som har tänkt på detta som också har donatorinsemination?
    Oki, till oss bifogade han (via mail) att min sambo tar på sig faderskapet. Jag berättade för BM på hälsosamtalet när jag var i v6 att vi gjort DI i Danmark, kanske va dumt då?
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-08-09 12:06:29 följande:
    Fortfarande ingen smiley men strecken när man tog ut testet va starkare än innan. Hoppas på smiley i em :)

Håller tummar å tår att d slår om i e.m!!
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-08-10 11:55:33 följande:
    Tog ett cb. En smiley!!! Åååh nu e jag sååå glad!! :D imon blire insem :D
    Wiiihoooo, håller tummar å tår!!!!
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-08-11 06:31:54 följande:
    Tack tjejer! Ni är så jäkla gulliga!! Vi körde ner igår o har bott på hotell inatt. Lite vardagslyx :) nu väntar hotellfrukost o sen en tur med färjan. Hoppas era lyckönskningar o tumhållningar hjälper :D
    Va härlig tajming så att frugan kunde åka m oxå! Håller tummarna stenhårt å hoppas ni har en mysig dag i Helsingör! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    TyraPaloma skrev 2012-08-11 10:00:31 följande:
    Lycka till!!!

Vi var där i torsdags och det såg fint ut! Var Annelise som gjorde inseminationen för Lars var ledig men det gick lika bra det. Jag fick se spermierna i mikroskopet och det var häftigt!!

Nu är det bara två veckors väntande då.

Hoppas verkligen det tar sig nu för igår gick bilen sönder så vi får se om vi har råd med ett försök i september om det inte gör det.
    Spännande, jag håller tummarna för dig å ni andra som väntar på BIM/TD!!

Roligt du fick kolla på spermierna i mikroskopet!! D fick inte jag nån av gångerna hos Lars. Fy va tråkigt m bilen! Hoppas ni får fixat den å att d inte kostar för mkt..!!
  • Längtan 30

LiveYourDreams : Ha en underbar dag i d ljuvliga vädret, håller tummar å tår att en lr två spermier (finns ju 2 ägg hehe) hittar rätt!!

• Längtan 30
    vivantarpadig skrev 2012-08-14 06:08:33 följande:
    Tog ett test i gårkväll, kunde inte hålla mig. Ett starkt streck och vänster om det ett svagt, svagt streck som både mannen och jag såg. Vågar man hoppas? Kan det visa trots att det inte fungerat? Vi vågar inte ta ut någonting förrän torsdag. Ska testa med CB tester då. Är så orolig att mensen ska sätta igång närsom.

Men det var ett svagt streck, hoppas alla streck räknas :) 
    Räknas som positivt även om strecket e svagt. Mitt första grav-test va inte så starkt. Tänk på att hcg-nivån e högst på morgonen ;) Lycka t, jag håller alla tummar å tår för starkare test i övermorgon! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012