Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Vi som ska börja inseminera 2012

Jag går på cfc och efter tre misslyckade iuid fick jag recept på pergo av dem, man äter från cd3-7 går på vul runt 11-12 och sen avgör danska läkaren när ovitrellen ska tas eller om man behöver extra vul som för mig denna månad. Vad jag förstått är inte andelen lyckade behandlingar större med pergo utan det verkar ligga på samma procent ungefär, vet att jag läste något sånt på storks informationssida.

• drömmaromsmått

Jag har också stött på det där med förskrivarkod, det handlar om högkostnadsskyddet så det rör inte oss, men jag fick höra på samma apotek som jag hämtade ut från bara två veckor tidigare att jag inte kunde få ut mitt recept, förklarade att jodå det kan jag visst det och jag har gjort det flera gånger sista tiden så då gick hon med på att försöka och visst gick det igenom.. man tycker de borde kunna sånt de som jobbar där.

Ensam är stark: kram på dig!  

• drömmaromsmått

Själv testade jag för att se om ovitrellen låg kvar och testet var helt negativt trots att jag använde de som testar vid lägst halt hcg så nu är det bara att se fram emot att det vänder.. förhoppningsvis, vi har pratat om att detta eventuellt är vårt sista försök, vi bor så kasst till och vården här tar ju massvis med pengar för extra undersökningar som behövs så vår slutnota hamnar ju på 10.000kr/gång.

• drömmaromsmått
    Ingen 1 skrev 2012-05-25 11:05:29 följande:
    Måste bara höra varför högkostnadsskyddet inte skulle gälla oss?

När jag var i Danmark och gjorde mina försök där, gjorde jag mina VUL på mitt hemsjukhus. Berättade att jag/vi skulle till Danmark och till vilken klinik. Fick betala 300kr för läkarbesöken, gick snabbt att få frikort (900kr i vårt landsting). Sen när jag fick recept från Danmark så ringde jag o kollade med sjukhuset, gick och visade upp mitt recept och fick ett "översatt" recept till apoteket. Vilket resulterade i att jag även där fick högkostnadskort (vet inte om det heter så ang apoteket). Vet inte om det beror på i vilket landsting man bor i?

Alla landsting är inte så schyssta, i västra götaland fick vi betala 200kr/besök och vi hade berättat att vi gick i danmark, fick även högkostnadskort men här uppe är de stenhårda på det där med att om vi inte gör behandlingar inom landstinget så är vi privatpatienter och då ska vi betala för oss helt enkelt, sist hade jag tur och fick en ny tjej som inte fattade det där och tog 250kr jag gjorde små glädje skutt när jag gick in på mottagningen sen ;)

Har fått vissa recept omvandlade till svenska, men det är nog mest för att läkaren och jag är från samma ställe så han är snäll mot mig, en annan gång var det mycket ovilligt som en annan läkare skrev ut pergo åt mig eftersom danska receptet var försenat.  
  • drömmaromsmått

Får ni starta om bara sådär? Min läkare på cfc kräver vul mellan två pergokurer... För att se så slemmhinnan stötts ut helt vid mensen och det verkligen inte blivit något.

• drömmaromsmått

Testade för övrigt totalt negativt nyss med känsligt test, med dottern plussade jag svagt denna dagen fast med vanliga tester, känns kört.. mensen bör komma tisdag-torsdag någon gång, förmodligen på onsdag.

• drömmaromsmått

Längtan, jag får inte skicka mail på mobilen, jobbar hela dagen och kommer inte åt dator.. Cfc vill veta att hela slemhinnan stötts ut vid mens så att det inte är en grav ändå, men jag har förstått att vissa läkare inte kräver vul mellan kurerna så börja idag du. Vårturnu är du säker på att du bara ska ta en? Vanligast är en tab dagligen mellan cd3-7 i Danmark och cd5-9 i Sverige med undantag för behandlingar där sprutor varvas med pergon.

• drömmaromsmått

Tog ett till tidigt test imorse och fick otroligt svagt utslag, vet inte vad jag ska tro.. är väl bara inbillning allt ihop.
    Bilder finns här bara att skriva syskonförsöket i rutan så syns bilderna.

• drömmaromsmått

skönt att höra att fler ser =)
    förra månaden fick jag ju utslag ända fram till mens.. vet inte om jag vågar hoppas än. 

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012